2020. április 5., vasárnap

Kirándulás - Isztimér

A Bakony keleti részét nem nagyon ismerem, így amikor tegnap este nekiálltam tervezni, én is meglepődtem, hogy végül Isztimérre esett a választásom. Összesen 3 túrát hoztam ki hirtelen, szóval még kettő előzetesben van :D

Ami sokat nyomott a latban, az a Burok-völgy volt. Mindenhol azt hallottam, hogy milyen gyönyörű.. meg, hogy vannak nehezen járható szakaszai (azt nem tudtam kideríteni, mitől nehezen járható.. most egy útleírásban megtaláltam, hogy elvileg nagyon gazos, cserjés). Maga a völgy több mint 10 km hosszú, most összehoztam úgy, hogy a necces rész ne legyen benne.

Isztimérről a piros jelzésen indultunk, a nyitókép máris nagyon kedves volt nekem: épp a birkákat hajtották ki a legelőre!! Annyira hiányzik.. nembaj, nemsokára!!

Ezután régi, meghagyott tölgyek között, cserjés, egykori legelőkön haladtunk a Burok-völgyig, amibe egy jelöletlen úton ereszkedtünk le. A gyönyörű, üde, medvehagymás völgyben elmentünk Bakonykútiig, aztán felkanyarodtunk a Burok-partra, ahol feketefenyők között jutottunk vissza a kék jelzésig. A táv kedvéért továbbmentünk a kéken az Eszenyi-rétig, majd a kék négyzeten vissza Isztimérre.

Térkép:



Így végül 16,6 km-t tettünk meg, 5 óra alatt. A szint nem volt jelentős. A lábaink azért elfáradtak :)

Ajánlom ezt a túrát mindenkinek, mert nagyon változatos - van benne meleg-száraz cserjés legelő, üde völgy, mediterrán jellegű fennsík, szántóföldek és szőlős.. nekünk nagyon tetszett!

Az elmaradhatatlan fotók:


Öreg tölgyek a felhagyott legelőn



Szújáratok egy öreg fában

A Burok-völgyben

Medvehagyma minden mennyiségben


Odvas keltike bogláros szellőrózsával (medvehagyma ágyon, de az nem látszik)

Tavaszi kankalin

Tavaszi hérics - rengeteg van a Burok-parton

Le vagyunk tojva. Nyúl őrködik a Burok-völgy fölött. Szó szerint.



Tavasz van, igazán..


Kápolna Isztimér határában




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése