2021. április 28., szerda

Hoopers dokumentáció, edzésnaplózás

Arra gondoltam, próbálok struktúráltan Hoopers-t alapozni.. korszakalkotó ötlet, mi?

 Mindenesetre azért választottam ezt az alkalmat, mert az instruktori képzésen sok-sok nagyon hasznos, lépésről-lépésre videót osztottak meg velünk, amit nagyon szeretek. Rengeteget segít. Természetesen nem mindent csinálok pontosan úgy, ahogyan bemutatták, de néhol a látottak alapján kísérletezek is, végülis tanulni mindig jó, Asszírkát pedig beáldozom ennek oltárán :D

Már említettem, hogy itt ő lesz a fókuszban, legalább találok magunknak új közös hobbit :D

Elkezdtük az alapozást, hála égnek még kb 5 alkalomig elég lesz a kert :D Aztán mehetünk amerre látunk, mert itt sem a távolságot, sem az akadályok számát nem tudom növelni - baromira nincs hely. Sebaj, legalább visszatérünk kicsit a külső helyszínes, zavarásos munkához, mostanában nincs ilyenünk, max pályamunka, de az nem ugyanaz.

Próbálok edzésnaplót vezetni (még sohasem csináltam, most is csak saját kútfőből hoztam össze), illetve videózok.

Az edzésnaplóról hozok egy fotót, egyenlőre bevált a módszertan. Bal oldalra vezetem fel az "elméleti tervet". Felírom a dátumot, felsorolom a feladatokat. Lejegyzem, hogy mit akarok erősíteni, mi lesz a "kritérium", amire gyúrok, illetve mi lesz a motiváció. Aztán a másik oldalra, párhuzamosan felírom a gyakorlatot, magyarán, hogy mit sikerült megvalósítani. Pipálom, ami terv szerint ment, felírom, ami nem. Mindig írok megjegyzést, hogy emlékezzek, ha valamit másként kellene csinálni legközelebb. Ide is írok dátumot, hiszen lehet, hogy a terv és a megvalósítás nem egy napon történik, bár tapasztalatom szerint ideálisabb, ha közvetlenül követi a gyakorlat a tervet - legalábbis én mindig, minden elfelejtek, így nem kell elölről kezdeni, hogy "mire is gondoltam itt?"


Még így sem egyszerű néha, bele tudok zavarodni, hogy akkor most mit-mi előtt kellene tanítani, mi miből következik, mit mire építsek. Alapvetően a tanfolyami felépítés szuperlogikus volt, de mint mondtam, itt-ott azért el kell térni tőle, hiszem saját kutya függő is a tréningfelépítés és a módszertan.

A videók visszanézése, vágása elég időigényes, mindig is sajnáltam rá az időt. Maga a videózás viszont motivál, mert így kívülről látom, mit csináltam. Azt találtam ki, hogy zenés minivideókat készítek, ezek feldobnak és meghozzák a kedvemet a következő tréninghez. A hibákat nem is rakom bele :D Ezeket az edzésnaplóba írom, mert az viszont fontos, hogy emlékezzek, mit kell másként csinálnom legközelebb (lenyűgöz, ha valaki minden ilyenre emlékszik, én aztán nem..).

Az egyik problémám volt a dokumentációval, hogy annyi, de annyi minden történik tréning közben, hogyan írjak le mindent??? Nos, ezt kiküszöbölendő, próbálok felsorolásszerűen írni, illetve pontokba szedni a dolgokat. Továbbá egy gyakorlásba csak néhány feladatot teszek. A két kutyával felváltva dolgozom ugyanazokon a lépéseken, 1 gyakorlás általában összesen 20 perc (ebben csak némi eszközpakolászás/átépítés van, pár perc). Az az igazság, hogy ennél tovább én sem tudok figyelni, meg a kutyák is kifáradnak, főleg, amikor meleg is van, mint pl. ma. Legalábbis lassulnak, ami a Hoopers-ben nem jó :)

Már csak a mai videóval tartozom, íme:

Majd hozom a többit :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése