2021. április 3., szombat

Kilométerrögzítés

Miután még mindig erőteljes programhiányban szenvedünk, mára is kirándulást terveztem. Semmi új, Cuha-völgy - Hódos-ér, 13,2 km - nemrég voltunk erre. Mostanában többször ismételünk, Newton miatt szeretek ismerős, nyugodtabb útvonalakat választani. Persze így nem túl izgalmas a dolog, hiszen én alapból mindig új dolgokra, élményekre, látnivalókra, ismeretlen tájakra vágyom. Mindegy, a lényeg, hogy nem ülünk otthon.

Az idő tökéletes volt, reggel 4, később 10 fok, imádom, ennél melegebb kiránduláshoz nem ideális nekünk.

Fotókat sem nagyon készítettünk, minek, a múltkoriak megvannak, emléknek elég, a többit úgyis magunkban tesszük el. Gábor csinált néhány dokumentáció jellegű képet a Hódos-ér hódrágásairól, hódgátról, meg egy csokor kankalinról, amit én kértem. Mivel a telefon kint van a kocsiban, én pedig ugyan ki nem megyek érte, ezek most nem kerülnek fel ide (vagy majd később).

Tegnap Nyúlon turbóztunk le egy kört a Lila-hegyre, azért siettünk hogy időre visszaérjünk Apához, de én nagyon-nagyon boldog voltam, hogy új helyen vagyunk-de közel van-szép az út-mászás is van benne-senkisehol. Tökéletes. Imádtam. Ez csak 6,5 km volt, 1 és 3/4 óra alatt meg is tettük.

Illetve múlt szombaton, reggel mentünk egy szokásos mini Kő-árok kört, a maga 7,2 km-ével. Ezt akkor vetjük be, amikor nincs időnk, de erdőt akarunk látni és nem a környéken sétálni végre. Elég izgalmasra sikeredett, miután a László-forrásnál levő pihenő előtt nem sokkal Newton-nak sikerült megkergettetnie magát egy vadkannal. A hülyéje odament egy bozótoshoz, nekiállt ugatni, nos, a vaddisznónak ez nem tetszett, kijött és vagy 50-60 m-en felgyorsította kicsit a kutyát. Mi nem voltunk boldogok, gyorsan berohantunk egy fa gyökerei alá (a vízmosás szélén). Hála égnek a disznó nem akarta komolyan kinyírni a kutyát, valószínűleg egyedül volt, csak békét szeretett volna. Newton szedte a lábait, érezte, hogy itt nincs vicceskedés. A disznó aztán megfordult és visszament a bozótba. Amúgy nem bánom az élményt a kutya számára, mert végülis csak egy lecke volt, nem lett belőle baleset (mert az is benne volt a pakliban rendesen). Utána aztán lejjebb is engedett a kutya, de nem gondolom, hogy a jövőre nézve ez bármit is számít, vagy jelent, vagy "tanult belőle". Sőt, biztos vagyok benne, hogy nincs így. Majd írok róla, miért gondolom ezt.

Ezt a bejegyzést csak az év végi összkilométer-számolás miatt írtam meg gyorsan, ez a 3 alkalom így 26,9 km-t jelent majd a mérlegben, ami idénre eddig 77,3 km. Tavaly sokkal jobbak voltunk, akkor április táján már 140 km körül jártunk, de idén más volt a fókuszban, meg hát Newton vadüldözési baromsága sem erősíti meg a túrázásért való rajongásomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése