2019. december 14., szombat

Adventi kutyás hétvége a Bakonyban

Erre a hétvégére már régebben befizettem - aztán végül egy héttel korábban megismertük Noémiéket és az Utazz kutyáddal csoportot, az éjszakai Mikulástúrán, így nem volt teljesen ismeretlen a társaság.

Nagyon megtetszett a program, illetve megint ki akartunk próbálni valami újat - ilyet még ugyanis nem csináltunk. Persze megyünk sokat és sokfelé, de igazi szállodában, kutyás csoporttal még nem voltunk.

A helyszín a Szépalma Hotel volt, ami 2019-ben közönségszavazattal ismét elnyerte az Év Kutyabarát Helye címet.

Mondanom sem kell, hogy nem tudtunk időben elindulni, pénteken még dolgoztam, illetve össze is kellett pakolnom. Ezt követően persze a GPS is szórakozott velünk egy sort ismét, fordulhattunk vissza egy sáros, járhatatlan földútról... szerencsére hoztam turistatérképet, hiába, a papír nem hazudik, így már azonnal odataláltunk..

Fél 6 körül érkeztünk, az aznapi program addigra pont véget is ért, a kutyák még bandáztak egy sort, azután vacsora következett. Vittük magunkkal őket az étterembe (itt azt is szabad!), nem akartuk egy idegen helyen, idegen szobában rögtön egyedül hagyni őket. Egész szépen elfeküdtek, elvoltak. Mi vacsoráztunk, azután kivittük őket picit, majd nekik is vacsora, pihi, utolsó séta, alvás. Miután tök sötét volt, az egyetlen ismert utat választottuk a sétákhoz - a szállodához vezető betonutat. Tudtuk, hogy az út mellett végig karámok vannak, mert rengeteg lovat tartanak itt, de azt csak másnap láttuk, hogy a szembe oldalon szürkemarhák tanyáznak.... utólag jó, hogy nem láttam semmit, mert halálra stresszeltem volna magam - a kutyák ugyanis mindenhol, végig szabadon mentek... szürkemarhákkal pedig nem igazán találkoztak még, ideális esetben ezt nem korom sötétben kellene kezdeni, ugye...

Pénteken még nem voltunk biztosak abban, hogy mi most boldogok vagyunk és erre volt szükségünk.. fáradtak voltunk, eltévedtünk, lemaradtunk a programról, sötét volt és szakadt az eső. Csak reméltük, hogy ez nem marad így.

Közepesen jól aludtunk, szombaton aztán jó későn, 7-kor keltünk, fél 8 körül sétáltattunk, aztán mentünk reggelizni, ide már nem vittük a kuttyokat. Utána pici pihi, 10-kor pedig indulás kirándulni. Noémiék többféle távot is kínáltak. Az eredeti tervet, mely szerint megmásszuk a Kőris-hegyet, törölték, az előző napi időjárásnak köszönhetően - felázott és csúszott minden, amellett sok helyen havas is volt az út. A mi hangulatunkat az mentette meg, hogy gyönyörűen sütött a nap, száraz, szép időnk volt, nem is volt nagyon hideg.

Kicsit aggódtam, hogy mennyi lehet a vad errefelé, nem hiányzott, hogy a drágáim elrongyoljanak... már csak azért sem, mert indulás előtt közölték, hogy amúgy a szállodától a másik irányba déltől ötig hajtóvadászatot tartanak..

Mi a leghosszabb utat választottuk, így kettőre értünk vissza a szállodához. Newton szuper, csodálatos, stb stb volt, tényleg büszke voltam rá. Nem akart elhúzni, első szóra jött bárhonnét. Asszírka kismajom most is szétesett egy kicsit. Szinte állandóan beleszeret a legkülönbözőbb kutyákba (sokszor ivartalanított kanokba...) és teljesen megzavarodik. A vége felé Newton is ismét rákattant a múltkori ivartalanított goldenre.... rá kellett szólni párszor, abszolút rendes volt, ilyenkor azonnal stop-ot nyomott. De hát nem túl pihentető, állandóan csekkolni, hogy nem akar-e rámászni a kutyára. Mondjuk nem kell félteni a goldent, hála égnek, ő is ráugrált Newton-ra elég rendesen. Óriási hülyeségnek tartom a kanok korai ivartalanítását, pont ezért. A gazdák a saját kutyájukkal szúrnak ki. Nem alakul ki a kanszag, a kanos viselkedés, a kutya kölykös marad, négy lábon pisil egész életében... a többi kan pedig szukának hiszi és vegzálja. Amelyik pedig mondjuk még bizonytalan is, annak aztán csodás élete lesz... és ezt ugye nem lehet megváltoztatni soha többé...

A séta így elég is volt, utána rövid pihenő, aztán 3-tól kutyasüti sütés következett :) Ezt a programot nagyon vártam :) Ismét átmentünk a Csárdaépületbe, ez külön nekünk volt fenntartva.

A Csárdaépület
Noémiék előkészítettek nekünk mindent, lehetett banános, spenótos, sütőtökös és céklás kekszet sütni :) Mi a sütőtököset választottuk, összeálltunk páran, gyúrtunk-nyújtottunk-szaggattunk. Adtam kóstolót a nyers tésztából a kutyáknak, hát, Newton, szokásától teljesen eltérően majdnem leharapta az ujjaimat :D A többiekkel kellemesen elbeszélgettünk, volt még egy skótos pár, ők nagyon cukik voltak és közös téma is adott volt :) Az elkészült sütiket elvitték kisütni, mi pedig a következő órában játszottunk. Mi a puzzle-t választottuk, kb 6-an, 7-en összeállva egy 300 darabos kutyás képet kellett kirakni úgy, hogy a képet csak 1 percre mutatták meg :D

Nagyon élveztem ezt a délutánt, igazán nagyon-nagyon jól éreztem magam :) Gábor folyamatosan szervírozta a kapott teát, forralt bort, pogácsát, édes aprósütit. Minden olyan tökéletes volt :) A kutyáink körülöttünk kolbászoltak, néha kaptak kóstolót, néha simogattuk őket. Asszírka a végére teljesen kinyuvvadt, odafeküdt a lábunkhoz és csak nézelődött. Időközben megérkeztek a kisütött sütik, ebből mindenki szedhetett a kutyájának, amilyet csak akart. Mi is feltankoltunk a saját kis zacsinkba, aztán rövid sétát követően visszatértünk a szobánkba. Mindenképpen szerettünk volna egy gyors látogatást tenni a wellness-részlegben, így a kutyákat leparkoltuk, fürdőruha fel és irány a szauna.. két kört toltunk, nem volt túl meleg a finn, így legalább jobban bírtuk. Jól esett azt hiszem, mindkettőnknek. Ezt követően vissza a szobába, átöltözés, vacsora. A kuttyokat nem vittük, gondoltam, gyakoroljanak, elég fáradtak. Valószínűleg kicsit stresszelnek ilyenkor, de ennek jele amúgy nincs, nem nyüszítenek, nem rombolnak. Az ajtóhoz azért közel fekszenek ilyenkor, meg nagyon örülnek, amikor visszaérünk a szobába. Vacsora után az ő vacsorájuk jött, elég lelkesek voltak, azért sok energiájukat elviszi az izgalom.

Nemsokára kimegyünk a mai utolsó sétára, aztán bezárjuk a boltot :) Holnapra még lenne egy közös séta Eplényben, de mi azt off-olni fogjuk, mert mennünk kell haza időben, este Béta Kutya Klubos karácsonyi vacsi vár minket :) Szóval, ha minden jól megy, holnap reggeli séta, reggeli, azután kocsi és irány haza.

Ha értékelnem kell a hétvégét, akkor azt kell mondjam, megérte eljönnünk! Nagyon szép a hotel és a környék, jó, hogy szabadon lehet kutyát eregetni, bárhol, meg volt saját kis "rendezvényházunk". Tetszett, hogy tényleg tiltások nélkül lehet kutyázni - és lám, működőképes...

Igazi karácsonyi hangulatot varázsoltak a szállodába..
A kutyasüti sütés és a játék számomra a nap fénypontjai voltak, nagyon tetszettek, jó kis közösségi, kutyás élményt adtak. A kirándulás nekünk ugye nem számít annyira, azt amúgy is gyakran műveljük. Amire érdemes figyelni, az tényleg az, hogy nagyon sok állatot tartanak itt, lovakat, szürkemarhát, juhokat, közvetlenül a szálloda környezetében. Inkább érdemes elővigyázatosnak lenni.

Büszke vagyok a kutyáinkra, mert ezzel a hotelszobás-éttermes kultúrszituációval is szépen megbirkóztak. :) Persze aludtak már velünk sokszor idegen helyen, de azok mindig apartmanok voltak, ez volt az első igazi szálloda-élményük.