2017. június 26., hétfő

Nyaraló Nyúl - 2.

A viharnak és az egész éjszakán át tartó esőzésnek hála hajnalra a hőmérséklet lement 19 fokra. Annyira örültem, mindjárt fényévekkel jobban éreztem magam! Nagyon nem bírom a hőséget, ha nem lehetek vízparton, egyszerűen kidőlök.

A szokásos 5:50-es kelést tartva kivittem a Nyulat a kertbe pisilni. Nagyon rendes volt, minden elintézett, én közben élveztem a szemerkélő esőt, a csodálatos, tiszta levegőt és kellemesen hűvös időt. Pár perc múlva visszatértünk a házba, gondoltam, még pihenek kicsit, Katival amúgy alapszabály nálunk, hogy 8-ig kötelező pihenőidő van (pisilni azért ki szabad menni). Nyunyu ezzel nem annyira értett egyet, már kezdett unatkozni. Amúgy nagyon aranyosan elvolt magában, de a csipogós játéknak mi kevésbé örültünk, mint ő.

Fél 8 körül feltápászkodtunk, aztán reggeli-készülődés-összepakolás-felmosás-kocsiba ás elindultunk.

Úgy döntöttünk, hogy ha már a közelben vagyunk, idén sem hagyjuk ki a Szent Balázs templomromot, Balatoncsicsónál. A Balaton-felvidék egyszerűen varázslatos táj ... Szőlősök között kanyargó utak, eldugott templomromok, várak... Ahogy Vázsony felől Zánka felé utazunk, az Óbudavár előtti ereszkedőn pillanthatjuk meg először a víztükröt. Idén most láttam először. Ez mindig különleges érzés.

Balatoncsicsó előtt balra kanyarodtunk le az útról, majd fel a domboldalba, a kék jelzésen. A kocsit a dombtetőn, egy elágazásban tettük le. Amint kiléptem és átmentem a kocsi túloldalára, hogy kiengedjem a kutyát, bokáig süllyedtem a szántóföldbe :) Az eső nem múlt el nyom nélkül. A kavicsos földútból sok helyen semmi sem látszott, olyan mennyiségű sarat mosott rá a szőlősökből a vihar..

Háttérben a Balatonnal

Ilyen csodálatos kis házak mellett haladunk el..

Itt is mindenfelé megtaláljuk a Balaton-felvidékre olyannyira jellemző cserszömörcét,ami ősszel fantasztikusan lángoló vörös színével festi meg a domboldalakat

A Szent Balázs templomrom

Pihenő a fügefa alatt
Utoljára visszapillantva

Ugyanazon az úton sétáltunk vissza, amin mentünk, közben az idő elkezdett melegedni - és párásodni. A kocsihoz visszaérve próbáltuk lehúzkodni az iszonyú sáros cipőinket, több-kevesebb sikerrel... hát, meg lehet nézni amúgy a kocsim hátsó ülését most... mint valami disznóól. Sebaj, aki kutyás.. :D

A következő állomás Herend volt, itt Anya megbízását teljesítettük, be kellett szereznünk egy kis csészét, aljjal együtt, amit majd ő kap a kollégáitól, mert idén nyáron nyugdíjba megy...

GPS alapján mentünk, gondoltam ő megtalálja a legrövidebb utat (én csak a főbb utakat ismerem). A 8-asról persze eggyel később hajtottam le (nekem a "tartson jobbra" nem azt jelenti hogy hagyjam el az autóutat...), de aztán visszakormányoztuk a hajót a jó irányba és másodszorra eltaláltuk a kijáratot. Kb 35-40 perc alatt ott is voltunk a Porcelánmanufaktúránál. Sohasem jártam itt, a Zsolnay-negyed után meglepődtem, hogy ez milyen pici :) de gyönyörű az egész épületkomplexum. Newton miatt Manufaktúralátogatásról szó sem volt, csak kívülről csodáltuk meg az épületeket. A boltban megvettem a csészikét, tényleg nagyon dekoratív.

A Rotschild-mintás herendi csészike

A téren megláttunk egy oroszlánszobrot, amibe azonnal beleszerettünk, tényleg nagyon jóképű! Volt ott egy kislány, aki nagyon szomorúnak tűnt, de folyton az oroszlánt ölelgette, olyan aranyos volt... a fotózásunk idejére diszkréten odébb vonult, aztán visszajött :)

Ugye hogy jóképű?

Herendi szelfi :)

Csodálatos élmény volt nekem Herend, visszajövünk majd úgy is, hogy megnézzük a múzeumot, manufaktúrát.

Következő programunk Bakonynána és a Római-fürdő felkeresése volt, persze útközben rádöbbentünk, hogy olyan éhesek vagyunk, ha nem kapunk enni rövidesen, éhen halunk... :)

Szóval pihenő és ebéd következett Zircen, a Hamburger Box-ban. A hely az évek során előnyére változott, nem voltak túl jó emlékeim róla, de most pozitívan csalódtam: nagyon jó minőségű és finom hamburgert kaptunk, a belső leülős rész is szépen felújított, a mosdó tiszta és rendezett. Kint ebédeltünk, majd - szokásom ellenére - odaadtam a Kis Nyúlnak a hamburgerem végét, hadd élvezze a nyaralást ő is.... :) (Kati pedig reggel lepte meg másfél főtt tojással, mit szintén életében először kapott, mondanom sem kell, a kezdeti bizonytalanságot Kati folyamatos követése váltotta fel)