2020. augusztus 16., vasárnap

Evezés és nyári szabi vége

Az utolsó szabinapomra nagyon szerettem volna összehozni még egy evezést. A deszkák foglalása gond nélkül ment, viszont a beígért eső miatt még tegnap is kétséges volt, fogunk-e lapátolni ma....

Végül az időjárás több mint kegyes volt hozzánk, egyszerűen tökéletes időt kaptunk... borult, hűvös, nulla esővel és szélcsenddel.

A víz olyan kellemes, bársonyos és sima volt, talán még sosem volt ilyen jó :)

A szokásos tókör-séta után pattantunk a deszkákra (a kutyák már annyira tudják, mi jön, hogy a parton ráállnak a SUP-ra és néznek, hogy na akkor megyünk végre?)

Startra készen - itt olyan törpelábúnak tűnik :D

Több mint egy órát voltunk kint a vízen, de ami még fontosabb: felavattuk az új mentőmellényt!! Egyenlőre egyet rendeltem, mert amennyire profi, annyira drága is. Dórit kérdeztem, milyet érdemes venni, ők a párjával és Ingával profin nyomják ezt a sportot, saját deszkájuk van és mivel a Duna mellett laknak, sokat is eveznek. Dóri ajánlotta a Ruffwear márkát (azóta láttam, hogy mindenkinek, aki komolyan és sokat SUP-ol kutyával, ilyen van. Sőt, hidroterápiások is ezt használják). Azért jó, mert teljesen körbeér a kutya hasa alatt, így sokat könnyít számukra az úszáson és maximálisan biztosan tartja őket. A háta merevített, szépen tartja az úszóhelyzetet. Ma, Newton-on próbáltuk ki először, mert ő szokott többször vízbe vetődni (vagy csúszni, attól függ). A skótokat egyáltalán nem zavarja, ha rájuk adok valamit, annyira megszokták, semmi gondjuk vele. Ez a mellény pedig kényelmes is lehet, mert Nyúl az első pillanattól fogva teljesen elfeledkezett róla, hogy rajta van, semmi változást nem láttam a viselkedésén. A láthatósági mellény miatt időnként szenvednek (értsd: mindenhez hozzádörgölőznek benne, valószínűleg időnként húzza a szőrüket), de itt semmi.



Evezés közben pedig nekem olyan nyugalmat adott, hogy rajta van, elmondani nem tudom... Egyszer azért volt már olyan, hogy Newton hülyén esett a vízbe, elmerült, kicsit megijedt, aztán úgy úszott el a deszka mellett, hogy félig alákerült és alig bírtam kihalászni... nem akartam ezt többször. A mellény egyáltalán nem hülyeség, mert persze, hogy tudnak úszni, de a beleesés, kihúzás sokkal biztonságosabb ezzel. Plusz, ha egy kutya nem edzett úszó, hamar kimerül, ugyanúgy, mint az ember! Miután Newton az új mellényében körülbelül 15x ugrott ma be a vízbe (a szokásos 2-3 helyett), hogy ússzon, vagy átússzon egyik deszkáról a másikra, úgy gondolom, rájött és élvezte, hogy sokkal könnyebben halad ebben. Szóval eldöntöttem, megrendelem a másikat is, Asszírkának. Ma egyszer ő is orral állt bele a vízbe, nem hiányzik ez nekem. Összességében nekünk tehát nagyon-nagyon bejött, ajánlom mindenkinek!

A mai evezés nekem ajándék, egyszerűen tökéletes volt. Örültem az új mellénynek, a kutyák többet úsztak (Newton húzta a kicsit magával), át jöttek-mentek az egyik deszkáról a másikra. Én ezzel boldog voltam, mert legalább úsztak, fáradtak, új élményeket gyűjtöttek. Miután mi hobbisták vagyunk, nem érdekel, ha beugrálnak. Mivel nem olyan nagytestűek, a deszkát nem károsítják. Amikor pl. kifelé mentünk a partra, Gábor volt elöl, nálam pedig mindkét kutya. Ezek, ahogy látták, hogy mindjárt kiérünk, egyszerre rugaszkodtak el és ugrottak a vízbe, kiúszni, amivel sikerült egy bazinagyot lökniük rajtam, majdnem borultam. De csak nevetni tudtam, meg néztem a 4 fület, amint profi módon a part felé igyekeznek :D


Újabb profi szelfi tőlünk

Itt még megvoltak partraszállás előtt :D

Igazán nagyon-nagyon boldog nap volt. Asszírka fáradhatatlan, de Newton teljesen kidőlt, amire hazaértünk. Lefeküdt az ajtó elé, egy darabig csak nézett maga elé (valószínűleg a faerezet mintáját elemezte), aztán elborult. Persze behoztuk őket, ilyenkor mindig van pár óra benti pihi, itt tudnak igazán relaxálni.

Az ajtó értelmes bámulása

Kidőlt :D

Nos, a mai nappal számomra vége a nyári szabinak.

Ha visszatekintek, most sem unatkoztunk. Egy agilityversennyel kezdtünk, Vácon, ahonnét sikerült egy második helyet elhozni. Boldog vagyok, hogy így zárhattuk a kezdő osztályt.

Egy alkalommal konzultáción voltunk, ez mindig fantasztikus, sokat tanulok/unk, nagyon jó és hasznos visszajelzéseket kapunk.

Azután Vázsonyban töltöttünk pár napot és a csodálatos Balaton-felvidéken túráztunk. A meleg jelentett némi kihívást, de odafigyelve gond nélkül ment minden.

Pár nap szünet után Vasadon tréningeztünk kétszer is, nagyon jó élmény volt visszatérni, boldog vagyok, hogy ilyen jól sikerült!!

Ma pedig, amolyan lezárásként egy tökéletes SUP-ozás volt a program.

Hálás vagyok, hogy ilyen jól sikerült ez a két hét... és sok-sok időt tölthettünk együtt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése