2021. október 20., szerda

Kirándulás - Németbánya-Csehbánya

Ezt a túrát már régebben kinéztem, sőt, meg is terveztem, aztán rájöttem, hogy a Természetjáró is megszerkesztette, persze sokkal profibban, leírással, képekkel, mindennel, "Az Öreg-Bakony hutái között" címen. 

Szóval ha valaki ismételne, csak a linkre kell kattintania az alábbi térkép alatt és minden információhoz hozzájut :)


A leírás szerint a túra 17,3 km-es, a miénk az órám szerint 16,5 km lett, mert itt-ott eltértünk az eredeti útvonaltól. 4,5 óra tettük meg a távot.

Ismét csodálatos, verőfényes időt kaptunk, az erdő gyönyörű volt, még mindig az őszi illatok teljes hiányával. Ugyanakkor nem indult felhőtlenül az egész, valahogy Gábor is és én is eléggé feszültek voltunk, mindenfélétől. Ő szabadsága alatt is dolgozik, én izgulok a verseny miatt, belefutottunk a turistaúton(!) kamionba ami ment mint az állat, fakivágásba, amit gyűlölünk, szóval eléggé borult hangulatban dühöngtünk a vadászok-fakivágás-"egy a természettel" hazugságdömpingen. Persze hiába is idegeli halálra magát az ember, a végtelen primitív, uralkodásmániás, buta hozzáállás úgysem fog változni. Szóval megpróbáltunk tudatosan hangulatot változtatni és élvezni az utat. 






A Tiszta-víz forrás a Bakony legnagyobb forrása

Eközben a forrástól 10 méterre.... úri kutya nem iszik holmi erdei vizekből!!

Csehbánya felé



Ez a túra nem különösebben látványos, hanem csak egyszerűen kellemes és szép. A hosszúsága miatt azért tepertünk rendesen, mondtam Gábornak is, hogy amíg túl nem vagyunk a táv felén, addig én általában hajtom a dolgot, utána kezdek lenyugodni, hogy OK, meglesz ez XD Két pihenőt tartottunk, kb. 15-15 perceset.

Németbánya főtere a patakkal



Németbányára visszaérve Gábor megnézett egy talált téglarakást, illetve elkezdett beszélgetni a tulajokkal, akikről hamar kiderült, hogy Apa régi jó barátai. Ezt követően még 2 órát töltöttünk ott beszélgetéssel, téglaválogatással, kellemesen fáradt hangulatban. Kiskutyáink mintaszerűen viselkedtek, kb mindenhol elterülve, mert azért ők is lejárták a lábukat XD




Nagyon-nagyon kellemes, egész napos kikapcsolódás volt a mai, amit már régóta terveztünk - és ma megvalósult.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése