2020. március 23., hétfő

Beltéri party - táblás intelligenciajátékok

Most persze mindenki azt gondolja, hogy a vírusok miatt írok beltéri játékos bejegyzést.. pedig nem. Régóta szerettem volna felvenni néhány ilyen játékot, de mint mondtam, mindig sajnáltam rá az időt, energiát.. viszont mióta a treibball miatt muszáj volt videózni, egészen rászoktam. Tényleg nagyon hasznos. Ugyan sok idő pl. megvágni, hogy értékelhető legyen, viszont érdekes visszanézni, mit is művelünk.

Ezekből az ún. intelligenciajátékokból az összes itthon és külföldön fellelhetőt felvásároltam anno, még Raffának, akit - nagytestű kutya lévén - idős korában már csak így tudtam tanítgatni. Nagyon élvezte, sok sikerélményt adott neki.


A játékokat a srácok örökölték, még mindig nagyon szeretem őket. Egyrészt, szupernek tartom, hogy fejlesztik a finommotorikus mozgást. Másrészt, rengetegféle megoldást tanít nekik, ráveszi őket, hogy használják az kis agyukat (esetenként a fizikai erőszak helyett :D). Harmadrészt, buli a tanításuk.

Nagyon szeretem a Trixie termékeit, a legtöbb jól van kialakítva, és szuper tanítási segédletet adnak hozzájuk, sokszor én is ezekből tanultam, adtak új ötleteket, melyiknek hogyan érdemes nekiállni.

Van aki azt mondja, ő nem tanítja meg a játékot, pont az a lényeg, hogy a kutya magától rájöjjön. Ez kreatív, egyébként is tanított kutyánál működhet, amúgy nem biztos. Én tanítok, mert szeretem, ha a kutyáim tényleg megismerik a különféle megoldásokat, és tudatosan alkalmazzák őket. (Az is igaz, hogy a srácokat már hanyagabbul tanítottam, mint anno Raffát. Őt kellett volna látnotok, fantasztikusan ügyes volt.) Aztán persze amikor már adtál megoldásokat a kutyának, egy új játéknál alkalmazni fogja őket és sokkal gyorsabban, akár azonnal, egyedül is megoldja a feladványt. A játékokat nehézségi szint szerint is taníthatjuk, 1-3-ig sorolják be őket, 1-es a legkönnyebb. Érdemes olyan játékot venni szerintem, ahol 1 "táblán" belül többféle kihívást is le kell győzni :) Ajánlom a FlipBoard-ot, Move2win-t, Poker Box-ot. A videókon Trixie Poker Box (2-es szint), Trixie Gambling Tower (1-es), Trixie Solitare Maxi (1-es), More4Dogs játék (2-es) és Trixie Move2win (3-as) látható. Jobb lenne néha a játékokat egy asztalra helyezni, de jelenleg nincs ideális magasságú asztalom :(

Leginkább akkor veszem elő őket, ha nincs erőm gondolkozni, gyakorlattervet szülni. Ha amúgy már megtanítottad, csak belepakolod a jutit és mehet! Így is kell gondolkozniuk, mert azért nem kerülnek elő minden másnap, meg hát, mint említettem, sokféle is van...









2 megjegyzés:

  1. Isteni do as I do gyakorlóterep mind :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, erre nem is gondoltam! Tök jó! Kipróbálom, bár minden alapot nélkülözve, tekintettel arra, hogy do as I do-ban rendkívül bénák voltunk...

      Törlés