2020. február 17., hétfő

Treibball alapozó

Beiratkoztunk a két kutyával Enihez a Soproni Kutyasuliba, treibball alapozó tanfolyamra. Összesen 5 alkalom, heti 1x.

Néha én is úgy érzem magam, mint aki nemnormális, belekezdünk mindenfélébe, előre tudva, hogy a gyakorlás nem fog (egyszerűen) menni.

De ennek most több oka is volt.

1. Magamtól képtelen vagyok struktúráltan tanítani. Pillanatnyi hangulatnak és idegrendszeri állapotnak megfelelően hetente párszor csinálunk otthon néhány nem túl bonyolult gyakorlatot, intelligenciajátékot, keresést, szimatszőnyeget. Semmit nem dolgozunk ki, építünk fel. Olyan feladatokat kapnak, amit egy blokkon belül meg tudnak oldani, örömboldogság, aztán slussz. Ezen szeretnék kicsit változtatni.

2. Régóta nem volt kutyasulis tréningünk, a kiskutyára pedig nagyon ráfér (ok, Newton is imádja, de a kicsi most sokkal többet profitál belőle). Gábor mondta, hogy szívesen megcsinál még egy középfokot Asszírkával, de szerintem többet érünk már valami konkrétabb, tanítós életmódprogrammal. Azonkívül, valljuk be, a 7 hétvégét, szombat-vasárnapi órával, Sopronban, most kicsit megterhelőnek érzem. Nekem is fogy az elszántságom :) Ez az 5 vasárnapi alkalom kényelmes és belátható, ugyanakkor hasznos lesz.

3. Nem is mertem mondani a bemutatkozókörben, hogy számomra nagyon fontos lenne végre az irányok tanítása és finomítása - a terelés miatt. A treibball-on keresztül a kutya végre rendesen megértené hogy mit kérek tőle, nem csak tippelne és stresszelne.. meg tudom tanítani neki az íveket, megállást, bal/jobb irányt. Végre. Úgy, hogy valaki felépíti helyettem a lépéseket és végigköveti az utat. Komolyan veszem a gyakorlást, mert ez nagyon fontos nekem. Tudom, hogy nem lehet összekeverni a treibballt, mint tanításon alapuló sportot egy ösztönsporttal, a tereléssel, de én igenis fenntartom, hogy érzékeny kutyának segít, ha szárazon tud dolgokat és fel van építve a munka tanítás oldalról is.

Amúgy vicces volt, hogy a bemutatkozó körben senki nem mondta, hogy treibballozni jött :D Mindenki kapcsolatépítést, tanítást vagy életmódprogramot keresett, de szerintem ez teljesen jó is így- lényeg, hogy értelmes és minőségi programot találtunk magunknak és kutyáinknak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése