2019. október 22., kedd

When you need to be heard

Petrával beszélgettünk múltkor a sípokról, illetve láttam, hogy sípra (is) milyen gyönyörűen dolgoznak a kutyái (a kutyái általában gyönyörűen dolgoznak, irigykedik-irigykedik).

Megfigyeltem, hogy Newton nagyon jól reagál a füttyre - én ugyan nem tudok, de Gábor szokott nekik fütyülni, pl. ha hívja őket - sokkal jobban, mint a szavakra.

A két fenti dologból összeraktam (mestermunka!), hogy szeretném a sípot behozni a terelésbe.

Petra megmutatta, ő milyen jeleket használ, illetve mesélte, hogy elég hosszú folyamat, mire az ember megtanulja:
  • megszólaltatni a sípot
  • kitalálja az egyes jeleket, meg azt, hogy hogyan hozza ki őket a sípból
  • megtanulja az egyes jeleket mindig pontosan ugyanúgy kifütyülni
  • megtanulja a jeleket pontosan időzíteni
A jeleket a kutyának megtanítani állítólag a legkönnyebb lépés :D Ez is mutatja, hogy sokkal gyorsabban tanulnak, mint mi :D

Gondoltam, akkor kezdjük időben... tehát kinéztem a típust, egyeztettem Petrával, majd megrendeltem - és tegnap megérkezett.



Kiemelném, hogy szerdán rendeltem, hétfőn itt volt, rövid használati útmutatóval, bársonyzsákocskában, kézzel írott, mellékelt képeslappal.... ilyen az angol elegancia és udvariasság.

Sokszor elolvastam az útmutatót, tegnap elkezdtem próbálgatni, haloványan valami kis hang jött belőle, közel sem hasonlít a célállapotra :D

A kutyák mellett nem akarok gyakorolni, nem borzolom az idegeiket. De akkor hol? Én csak kutyázok meg dolgozok :) Úgy döntöttem, a munkahelyemre való be- és kisétálás, autóba szállás közben fogok kísérletezni... 

Akit érdekel, itt rendeltem:
https://www.thebordercollie.co.uk/logan-sheepdog-whistle-for-sale

A Logan A1 típust választottam, mert ezt kezdőknek is ajánlották. Remélem megütöm a szintet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése