2019. október 6., vasárnap

Kirándulás - Gánt

A mai túránk egy szépséges és kellemes, őszi, 12 km-es kör volt. Több útvonalat is terveztem, végül ezt választottam, a hossza, az elérhetősége és a látnivalói miatt.

Gántról indultunk, a kék illetve kék kör jelzésen ellátogattunk a Vörösmarty-forráshoz, majd némi jelöletlen szakaszon visszatértünk a kék +-ra - végül a kéken zártuk a körünket.

Térkép:

A viharos szél eleinte megtépázta kicsit az idegeinket is, az útvonal viszont kárpótolt mindenért. Pihentünk forrásnál, megismertük az egykori Kápolnapuszta temetőjét és szomorú történetét. Másztunk dombokon, rácsodálkoztunk a tájra a fantasztikus, panorámás Géza-pihenőnél. Láttunk csodaszép szarvasbikát és igazi őszi színek között ereszkedtünk vissza egy völgyben a kocsinkhoz. A Gánti-barlang bejáratát ugyan nem találtuk meg, de a sziklák tetején kárpótolt minket a kilátás.

Jöjjenek a képek, mint mindig :)

Pihenő a Gánti-barlang alatt

Vörösmarty-forrás (persze Nyúllal)

Kicsit ideges voltam, nehogy beleessenek a kútba, ha inni akarnak - megoldottam...