2019. szeptember 16., hétfő

Sportalapozó otthoni gyakorlás I.

Arra gondoltam, itt vezetem a gyakorlásokat, mert biztos vagyok benne, hogy ha nem írom le őket, nem fogom tudni visszaidézni hétvégén, miként is haladtunk...

Szóval ma Newton-nal kezdtem, a nappalit választottam helyszínnek, mondván, ez a legnyugisabb ingerkörnyezet (a kicsit kizártam az előszobába, ezt máskor is így van, ha gyakorolunk). Csináltam néhány megvezetéses bemelegítő gyakorlatot. Szó szerint bemelegítőt, mint agility előtt. Nyuszizás, jobbra-balra hajlítás, meghajlás, pár ismétléssel. Ezután jött a játék rész, pihepuha húzkodós játékkal. Newton szépen fókuszált, aztán játszani is hajlandó volt egész lelkesen. Betartottam az Anita által adott tanácsokat. Látszott, hogy a lelkesedés rövid volt, a végén már el is engedte a játékot. Ezenkívül hátrálás nulla, így sokat kell mozognom, mert nem húz rendesen.

Ami szerintem nem volt ideális: csúszós a padló, így a húzkodást csak a szőnyegen tudjuk próbálni, az meg kicsi felület. Nem bontottam több kisebb etapra a játékot, hosszú lett (értsd: pár perces, de ez Nyunyunak már hosszú). Lehet, hogy nem szabadna az elején bármilyen kajás feladatot csinálni és csak utána kezdeni a játékot, mert Newton onnét kezdve feladatba rakja magát. Ez most nem volt annyira kifejezett, de lehetett volna rosszabb is, a tapasztalat alapján.

Utána jött a koncentrálós rész. Gondoltam, ezt is variálom egy másik feladattal, ez a fejletétel volt. Illetve sokszor megszakítottam a fentieket falatka eldobálással, keresésekkel. A váltakozó időre figyeltem, illetve szépen ment a hosszú koncentrálás utáni kergetőzés is. Ami nem megy, az a zavarás. Nem tudok figyelni arra, hogy mozgassam a másik kezem, de közben vegyem észre a kutya legkisebb szemmozgását is, hogy hova néz... plusz adjam ki a megengedőszót is a megfelelő pillanatban... áá, ez még sok nekem. Csak állásban és ültetésben gyakoroltuk, a fekvést kifelejtettem...

Asszírkával ugyanígy kezdtem, aztán nála előbb lett belőle koncentrálós feladat, mert neki ez az erőssége. Igyekeztem itt is változó időt jutalmazni és nála sokszor eljátszottam a falatkergetést - illetve párszor a falatkergetés/megmerevedés/jutalom kombinációt. Szerintem szépen ment, néha Őcukorsága olyan gyorsan merevedett meg, hogy az egyik mellső lába megállt a levegőben :D

A játékot közbeiktattam, hát, Asszírka sem húzott, pedig szokott amúgy! Én mindig úgy játszom vele, hogy engedek neki, néha ki is húzhatja a játékot a kezemből. Most valamiért nem húzott. A többi rész szerintem rendben volt. A padló itt is lehet probléma. A megelőző feladat nem hiszem, neki nem annyira fontos a sorrend, szívesen játszik bármikor. Lehet hogy elfáradt, vagy nem volt annyira spontán a játék. Asszírka magától is sokszor kezdeményez játékot, Newton alig - csak ha már rommá unja magát.

Lehet hogy sokkal rövidebbeket fogok játszani velük. Illetve eresztéseket nem csináltam, de az mondjuk nagyon jól megy. Kicsit Susan Garrett-esíteni fogom a blokkokat. Ő mindössze kb. 10 másodpercet játszik, aztán eresztést kér, gyors feladat és indul tovább a játék. Bár nem tudom, mennyire nyomjam az eresztést, így is engednek maguktól is (Newton sokszor).

Mára ennyit :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése