2017. július 17., hétfő

1 N(ewton) / 44 m2 = 0,0227272.. Pa(scal nyomás a gazdin)

Ezzel a címmel a lakásban tartásra kanyarodnék vissza kicsit, hogy összefoglaljam az eddigi tapasztalataimat.

Szobatisztaság

Ahogy írtam, ez kb 2 hét alatt megvolt, bár ahogy visszaemlékszem, nem nagyon akarnám újra csinálni a 2 óránkénti illetve éjszakai leviteleket... mindig eszebe jutott, hogy nekem aztán soha nem lesz gyerekem, mert hogy lehet éveken át nem végigaludni az éjszakát, amikor én ebbe a néhány hétbe majdnem belepusztultam???

Komolyra fordítva: engem tényleg nagyon meggyötört az állandó éjszakai kelés, még akkor is amikor napközben is otthon voltam Nyunyuval... viszont: tényleg büszke voltam magunkra, hogy viszonylag gyorsan és simán ment a dolog, első próbálkozók ellenére - tényleg fogalmam sem, volt, mire számítsak, mikorra érik meg a kis agyában az információ, illetve mikor tudja ezt követni a fiziológiája.. Baleset azóta sem történt, bár időnként nagyon tudok idegeskedni, mert biztos hogy az utolsó levitel után áll neki meginni másfél liter vizet még..

Nálunk amúgy az került beállításra, hogy korábban kap vacsorát (akár még a délután 7 körüli sétán, kézből), hogy időben tudjon WC-re menni. Utolsó előtti levitel mondjuk fél 10, ekkor még intenzív mozgás, aztán az utolsó fél 11, amikor már direkt semmi komoly mozgatás, csak pár perc (5-10) téblábolás. Abban reménykedem, hogy így az ivás nagy részét még az utolsó levitel előtt intézi, aztán már nyugalom lesz. Persze, ahogy már írtam az előbb, erről Nyúlnak egyéni elképzelése van - csakazértis az utolsó séta után iszik, illetve - persze ez a meleg miatt van - éjszaka jár rendszeresen a vizestálhoz.

Egyedül hagyás

Erről is írtam már, a helyzet annyiban változott, hogy gyakorolni kellene.... mostanában nagyon ritka, hogy a Nyúl egyedül maradna a lakásban, nem ártana mesterségesen ilyen szituációkat teremteni.. 

Rombolás

A lakásban ő nincs annyit egyedül, hogy igazán rombolhatna, illetve ha egyedül van, akkor is kellőképpen lefárasztjuk otthagyás előtt. Éjszaka tud unatkozni, de ennek eddig még egy bútor vagy egyéb tárgy sem látta kárát a lakásban. Egy sara van: picit megrágta a falat. A kis fogaival húzkodott bele egy kis árkot.. ezt újra kell majd glettelnünk-festenünk kiköltözéskor..

Csanakon napközben rendszeresen átrendezi a kertet, ténylegesen elcipeli a tárgyakat máshová, vagy kilopkodja őket az előszobából a kertbe... egy fonott kosarat amortizált le, ezt tényleg lebontotta.. illetve a papucsok a gyengéi.



A fogváltást május végén, 4 hónaposan kezdte. 2 fogacskát meg is találtam, ezeket eltettem :) Lassan túl is vagyunk az egészen, szép fehér agyarai nőttek :) 

Fogatlanodás indul

Amúgy mindenkinek tudom tanácsolni, hogy nem hülye ötlet mindent az első pillanattól kezdve úgy csinálni/felépíteni, ahogyan később is szeretnénk (lásd egyedül alvás szoktatását, boxba szoktatást) élni a mindennapokat, mert ezek a dolgok teljesen természetesek lesznek a kiskutyának, mire elkezd kamaszodni - és így eszébe sem jut hisztizni rajtuk. Persze bepróbálkozhat a megvétózásukkal, de alapvetően ezek már szokássá válnak addigra, amikor a fiatalok elkezdik megkérdőjelezni a dolgokat az életben :).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése