2020. január 8., szerda

Téli felkészülés

Az idei tél az első, amit a kuttyok napközben a kertben töltenek. Eddig lakáskutyák voltak, most, munkanapokon, amíg nem vagyunk otthon, kint tartózkodnak a kertben. Nem azért, mert nem hagynánk őket szívesen ugyanúgy a házban, hanem mert messzebb lakunk a várostól, hosszabb az utazási időnk és nem akarom, hogy ennyi ideig ne tudjanak pisilni.

Úgy döntöttem, felkészítem őket kicsit a hidegre (pontosabban a hőmérséklet-változásokra). Először is kaptak 2 duplafalú, hőszigetelt, hővédő függönyös kutyaházat, amiket be is szalmáztam.

Másodszor, plusz táplálékkiegészítést adok nekik, hogy "belülről" is védve legyenek.

A Farkaskonyha gyógynövénykeverékeiből Immun-Mix-et és csipkebogyóport, valamint kókuszolajat, Spirulina-t és szárított zöldségkeveréket (Tökjó-Mix: sütőtök, cukkini, paraj - olyan fantasztikus illata van amúgy, én is megenném...) kapnak, persze felváltva. Utóbbit beáztatást követően joghurtba keverem nekik.

Forrás: www.farkaskonyha.hu

Ezen kívül mindennap megy a lazacolaj, plusz, néha kapnak feltétnek olajoshalat (sima sprotnit, csak 1-2 darabot), főtt tojást (párszor nyerset, de ezt nem szabad gyakran adni a biotint megkötő avidin miatt, meg szalmonellaveszély, stb).

Néha lereszelek egy-egy almát, vagy sárgarépát is, hogy friss zöldséget/gyümölcsöt is egyenek. Utóbbiakért nem mindig rajonganak :D Ezeket is érdemes joghurtba keverni.

Az etetésük alapja továbbra is a táp, jelenleg az Acana Wild Coast verzióját kapják, ennek az összetételével elégedett vagyok és nagyon szeretik is:


Sokan nem értik, miért féltem őket a hidegtől ennyire, hiszen skótjuhászok, bunda, hőszigetelés, meg minden. Na. Elmondanám, hogy én nem a hidegtől féltem őket. Hanem attól, hogy mondjuk 8-9 óra 20 fokos belső tér után reggel kimennek a (ma reggel pl.) -7 fokba. Ez, akárhogyan is nézem, 27 fok változás, 1 percen belül.

A "vegyes" tartás miatt nincs lehetőségük fokozatosan, napok, hetek alatt hozzászokni a hőmérsékleti változásokhoz. Zsír, plusz súly pedig egyáltalán nincs rajtuk, atletikus állatkák. Ha mozognak, az egy más kérdés - akkor nem érzem, hogy aggódnom kellene. Viszont a reggelt pl. nem azzal kezdik, hogy futnak 30 kört az udvarban... 

Ha otthon vagyunk, a reggeli első kiengedéskor, ha mínuszok vannak, rakok rájuk ruhát. Csak hogy kicsit egyenlítsen. Aztán le is kerül róluk, amint elindulunk valahová, vagy újra bejönnek, vagy kisüt a nap. Hétköznapokon ez nincs, mert nem hagyom őket egyedül, ruhában, akár a balesetveszély miatt, akár azért, mert az első lefekvéskor átázna a hasukon, ami még rosszabb.

Newton szeret az ajtónk előtt feküdni, ide fogok még tenni egy VetBed-et.

Szerintem így jó lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése