2019. február 3., vasárnap

Kirándulás - Hárskút

Végre szerettem volna egy igazi, egész napos kirándulást beiktatni. Az elmúlt hétvégéken nem nagyon hagytuk el a várost (ellentétben Pataki Attilával), ideje volt hát kocsiba vágódni a kuttyokkal. Terelni szerettem volna, de mivel későn jelentkeztünk, már nem kaptunk időpontot, csak a jövő hétvégére.

Meleg időt jósoltak, ami - bár imádom a telet - most jól esett, februárra az ember kicsit belefárad az állandó hidegbe (főleg aki naponta 4x sétál ugyeugye).

Ha csak röviden össze akarom foglalni, a túra szuper volt. Jó hosszú (7 órát voltunk kint) és elég megerőltető - több dombmászás, néhol 30-40 cm hó, olvadás, csúszkálás, cipőbeázás... azt hittem, hogy izomlázam lesz másnapra, de végül nem. El is tévedtünk egyszer, elég csúnyán. Ezen minden egyes alkalommal felhúzom magam, mert a térképeknek köze nincs a valósághoz (rengetegszer módosítják az útvonalat, a jelzéseket, amit a térképek nyilván nem tudnak követni), a jelzések kifestése (vagyis inkább annak hiánya) pedig kritikán aluli!!! Mindegy.

A kutyák nagyon elfáradtak (végre!!), Newton még ma reggel is úgy jött le sétálni, hogy "menjetek a francba.." (ezért ma még elmentünk egy 2,5 órás körre ide a közelbe :D).

Az erdő elképesztő mértékben volt tele friss vadnyommal (illetve 2 őzet láttunk is), mindenhol vaddisznótúrások, masírozások, szarvas- és őznyomok, nyúltetem helye a havon, vérrel és szőrrel... a kutyák eléggé be voltak sózva. Volt pár elrohanásuk, de csak egy volt idegesítően kiakasztó.

Végül 20 km körülire saccoltam a túrát, ami szép teljesítmény, a körülményeket figyelembe véve. Csodálatos volt ilyen sokat kint lenni a fantasztikusan friss téli tájban.. a végére iszonyatosan el is fáradtam, már a kocsiban majdnem elaludtam, itthon este pedig - mint akit agyonvertek :D :D

Képek:


Az Öreg-Séd medrében I.

Az Öreg-Séd medrében II.




A Tör-Kő-liknál




Édesvíz-forrás



Csodálatos téli táj..


Mire visszafelé mentünk, nagyon sokat olvadt.. nem csoda, 11 fok volt napközben

Olvadás

Nyuszifülek hazafelé :D ❤️




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése