2018. április 3., kedd

Vérkép eredmények

Megkaptam Newton vérvételi (általános vérkép és belsőszervi infók) eredményét, eszerint minden rendben van, teljesen egészséges! Nagyon örülök, mondjuk ebben reménykedtem, de mindenképpen meg akartam nézetni, hogy a fogyásának nincs-e valami belsőszervi oka.. 
 



Egyébként semmi betegségre utaló tünete nem volt és nem volt különösebben éhes. A tápját szerette, megette. Utóbbi időben direkt többet etetek vele úgy, hogy kap rá alutasakos vagy alutálcás kaját is, mert így vonzóbb számára. Akkor is megeszi a több kaját, ha amúgy már nem tenné. Fel is szedett valamennyit, de tényleg nem éhes, mert többször volt hogy hagyott a kajából, vagy már nem vette el a jutifalatot sem.. 

Az állatorvosunk kb 2 x 15 percben beszélt a fejemmel, hogy pont én, aki az állatorvosin tanult, miért rendelek ilyen hangzatos és k* drága tápokat, miért nem bízom a 600 éve tápokat gyártó cégekben, akik bele is teszik az anyagot a tápba, plusz mekkora hülyeség hogy a "csirke" manapság szitokszó, a kutyák nagy része és Newton sem allergiás a csirkére, higgyem el, hogy egy jó márka csirkés tápja csirkeszínhúsból van, a "rénszarvasos", "pézsmarécés", "kengurus" meg kb a húsipari csarnokokban összesöpört hulladék húsból, szarvaspatából, stb stb... és hogy egyes gyártók hülyeségeket írnak a zsákra, az összetétel nem is igaz, az adagolási útmutató meg totál félrevisz. Azt mondta a "régi" nagyoktól, Hill's, Eukanuba, Royal Canin még sohasem látott szar kondiban levő kutyát..

Ehh. Mondtam neki, hogy órákig válogattam a tápok között, kielemeztem vagy 100 összetételt, elolvastam állatorvosok könyvét az etetésről.. és persze teljes mértékben megbízom Őbenne (hiszen azért járok hozzá 11 éves korom óta a kutyáimmal), de arról nem tehetek ha mást írnak a zsákra, plusz ha nem próbálok ki tápokat hogyan találjam meg a megfelelőt?

Tudom hogy a tápokat válogatni sem túl ideális, de csak beáll a rendszer egyszer!

Legközelebb Nyunyunak is Hill's-t fogok venni és kész - mondjuk most még a kicsiével keverve (Hill's Puppy Lamb&Rice) megetetem vele a frissen megrendelt kacsás Purizon-t, aztán meglátjuk hogy alakul a dolog - de valószínű megint tápot fogok váltani. Gondoltam már a BARF-ra is, letöltöttem ismertetőt, stb, de mondjuk nem annyira rajongok a témáért,  még magunknak sincs időm kaját csinálni, a kutyák kajájának a beszerzése, porciózása, a kiegészítők összeállítása rohadt időigényes. Mindegy, még vállalnám is, de pl nincs fertőtleníthető része a lakásunknak, ami azért elég necces. Széthordják nekem a nyershúst mindenhol, azért ez nem túl vonzó. Nem vagyok tisztaságmániás meg finnyás (két skóttal élek, naná..), de ezt így nem szeretném.

Szóval egyenlőre tápozunk, ha kertes házunk lesz, akkor lehet hogy átállunk majd.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése