2017. szeptember 14., csütörtök

Átmeneti érzékenység

Ezt a bejegyzést is inkább csak magamnak jegyzem fel, hátha a későbbiekben előkerül valahol a téma (pl következő kiskutty :)).

Szóval: a kiskutyáknak van egy félelmi, érzékenyebb periódusa már egészen korán, 9-12 hetes koruk körül. A következő ilyen "bizonytalan" életszakasz a kamaszkorban következik be, a védőösztönös érés során.

Nyunyu most 8 hónapos. Ez a védős dolog még tart nála, de amit fel akartam jegyezni az az, hogy mostanában megijed olyan dolgoktól is, amiket már többször tapasztalt/látott. Mert persze, hogy védős korában érzékeny ismeretlen zajokra, tárgyakra, de Nyúl mostanában például többször pánikszerűen ugrott fel fektéből arra is, hogy elhúztam a konyhaszéket, mintha még sohasem hallotta volna.

Vagy felé nyúlok és ijedten elugrik, amikor amúgy egyáltalán nem olyan a helyzet, hogy épp mérges lennék rá stb. Nem vagyok a kutya után nyúlkálós típus, mert tudom hogy sokszor egyáltalán nem előnyös és nem is csinálom. De ha mégis nyúltam a kutty felé bármiért, nem okozott gondot sosem. Hm.

Vagy ma, amikor az állatorvosi rendelőbe mentünk, hát, konkrétan szinte vonyított, hogy ő aztán nem jön be. Ezért bementem, és leültem az üres váróban: Nyúl pórázon volt, de egyáltalán nem húztam, teljesen lazán tartottam. Végül némi könnyed szóbeli bíztatásra meggyőzte saját magát, és szó szerint bekúszott, de úgy, hogy nem is értettem, mitől esett ennyire kétségbe. Még legutóbb is saját lábán, lazán jött be velem és akkor sem, azóta sem érhette semmi rossz élmény ott. A váróból a rendelőbe is hasonlóképp jött be, pedig a kettő között Orsi, az asszisztenslány meg is dögönyözte, ami nagyon tetszett Nyúlnak és egészen kioldódott. A rendelőben végig hason közlekedett vagy feküdt, nem volt túl boldog. Furcsa, mert nem látszott igazi rettegésnek, inkább öngerjesztett hisztinek/félelemnek.

Amúgy egyáltalán nem aggódom ezek miatt, mert nem tartanak régóta, igazán nem vészesek, Nyunyu gyorsan kioldódik belőlük a legtöbb helyzetben és biztos vagyok abban is, hogy kinövi.

Csak fel akartam jegyezni, mint érdekes élményt, Nyúl felnevelése során.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése