2024. március 2., szombat

Kirándulás - Kőris-hegy

Ha a természetjáróban van több mint 50 megtervezett túrád, nem különösebben kell agyalnod útvonalon. A Bakony olyan régi jó ismerős, hogy valószínűleg az összes időben-távban kellemes körtúrát felvettem már. Így mára is csak kiszúrtam az anno PeKe kirándulás keretében megtett 10,4 km-es Hotel Szépalma-Kőris-hegy kört.

A legnehezebb rész amúgy kocsival megtalálni a Szépalmát... mindig elcseszem.. most is. A lényeg: Zircen térjünk le a 82-esről és húzzunk el Borzavár felé, ott maradjunk a falu főútján, bármit is mond a GPS, majd a temetőnél kanyarodjunk fel balra a szűk kis aszfaltos utcán, az első elágazásnál tartsunk jobbra, haladjunk még pár km-t és megvagyunk. Parkolhatunk a hotel saját parkolójában. A szálloda környezete csodaszép, gyönyörűen gondozott, kis tóval, miniarborétummal, lovakkal és karámokkal, néha szürkemarhákkal. A táj pedig igazán szép panorámát ad, főleg ha a Birka-domb felé indulunk.

Valószínűleg a sors mára eltévedéseket tartogatott és írt elő, mert (szinte az indulást követően azonnal) elhagytam egy jobbra fordulást, így ugyan a túraútvonalon voltunk, de ellenkező irányban jártuk le a kört, mint terveztem.. hát annyi baj legyen, de azért akkoris kiakadtam magamra, elvégre kb huszonix éve túrázok, bámulatos ahogyan mégsem bírok néha odafigyelni. Egyébként nem osztott, nem szorzott az irány. Az útvonal így sárga-sárga kör-kék barlang-kék volt. Az egész túra legkeményebb mászása a kék barlangos Márvány-völgy, az Ördög-lik-kal (itt kutyákra vigyázni, aknabarlang), de jól esett, bár a lépteim ezt követően kevésbé voltak légiesek :D

Rajz stimmel, irány nem

Az idő kiránduláshoz tökéletes, kicsit hűvös, csepegő esős-ködös volt, én kifejezettem szeretem.. különös, titokzatos látképet ad ilyenkor az erdő a szálbükkösökkel. Képek:

Annyira tetszenek ezek a régi típusú lámpák, olyan barátságosak és hangulatosak

 

Itt még pörgés volt, aztán a Márvány-völgy után ez alábbhagyott :D

A Birka-domb

Itt anno kutyasütit is sütöttünk az Utazz kutyáddal szervezésében :)




Nincs kéktúra füzetem, szerintem már nem is lesz.. de a pecséteket meg szoktam nézegetni


A Kőris-hegyi radarállomás, olvashattok róla részletesebben pl ITT

Visszaérve végigsétáltunk a hotel miniarborétumán



A közönséges kankalin a kedvenc tavaszi virágom az erdőben..



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése