2021. március 20., szombat

Kirándulás - Tés, Alba Regia kör

Miután a korlátozások miatt a hétvégi programból törlődött minden, kirándulással fárasztottuk le az állatkákat - és magunkat, ismét.

Ezúttal 15,4 km-t tettünk meg, 380 m-es szinttel, ami még pont ideális.

A Dr. Hegyi Imre emlékparkból indultunk, íme a térkép:


A kék +-on indultunk, majd áttértünk a kékre. Útba ejtettük a Hamuházat, aztán a Tűzköves-árkon át az Erdei Szentély mellett felmentünk a kisgyóni bányász-emlékműhöz. Visszafelé egy darabon jelzetlen úton, majd a Hosszú-kígyós kék háromszögén jöttünk. Végül a pirossal a Hárs-hegyen át elvezettettük magunkat a kék barlang-jelre, megcsodáltuk az Alba Regia-barlangot és visszatértünk a kezdeti kékre, kék +-ra.

Nekem nagyon tetszett ez az útvonal. Részleteit már ismertem, többször jártam rajtuk - a Tűzköves-árok az egyik kedvencem - de a bányász-emlékművet és a barlangot még sohasem láttam. Azt kell mondjam, szép volt - és kellett ez a túra.

A Hamuház
Egykor kulcsos turistaház volt, neve az
üveggyártáshoz szükséges hamuzsírfőzésre utal.

Gábor mogorva és reméljük, hogy a kávé segít ezen

Az összenőtt fák a Tűzköves-árokban

Asszírka egy megfelelőnek tűnő ággal rohangál
az Erdei Szentély feletti fedett pihenőhelynél. Általában így pihen.

Visszatekintés az Alba Regiára

A medvehagyma itt is tombol! Szedtünk is egy új adagot :)

A barlang egyik, lezárt bejárata




Nagyon vicces, ahogy a medvehagyma
átszurkálja a száraz faleveleket növekedés közben

Kékszemű Nyúl péksütiben reménykedik

Újabb pihenő - újabb próbálkozás :D

Az alkotás a valamikori Kisgyónbánya központjának területén áll.
A bazaltból készült alkotás az 1944-ben elhurcolt, elveikhez hű bányászoknak állít emléket.
A szoborról ezt és további információkat találtam, ITT.

A túrát végül 4 óra 15 perc alatt tettük meg. Olyan sok szép mindent láttunk, hogy végül még azt is megbocsájtóan kezeltem, hogy ma elég sok kirándulóval futottunk össze.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése