2018. február 28., szerda

Szőr Isaac Newton

Az elmúlt hetekben Nyunyu eszeveszett szőrhullatásba kezdett, komolyan, ilyet én még nem láttam. Mondták nekem, hogy skótjuhász, sok szőr, meg minden, na de ez...

Úgy kezdődött, hogy a kutya mintha kifakult volna... fénytelen szőr, kicsit összeállva, lelapulva, a szőrtöveken halványszürkés szín jelent meg a szépséges fekete helyett. Na mondom, Kata emlegette, hogy néhány táptól elszíneződhet (vörösödhet) a szőr, helyben vagyunk... meg is kérdeztem, hogy erről van-e szó, amikor Kata megnyugtatott, hogy nem, a kutyám szimplán vedleni fog.. ráadásul ez lesz az első igazi szőrváltása, a felnőtt szőrét is most fogja "megkapni" elsőízben.

Biztos ami biztos, tápot is váltottam, mondom ne nézzen már ki Nyunyu úgy, mint egy kivert utcai kutya... most Brit Care Sensitive-et kap, még átállási fázisban vagyunk.

Aztán elkezdődött... lógtak belőle a szőrpamacsok, főleg hogy Asszír még cibálja is a szőrét. Amikor elment mellettem, a harisnyámon fél kutyák maradtak vissza. Azért lepődtem meg, mert amúgy nemrég volt kozmetikában. Akkor is jött már ki egy csomó elhalt szőr, de beláttam, nincs más hátra, mint előre: hajrá.

Egyik este nekiláttam... mint mondjak: alig pár perc alatt kifésültem belőle egy másik kutyát. A nappali úszott a szőrben, amit Asszír nagyon viccesnek, Newton pedig érdekesnek talált. Ketten kergették - rágcsálták - kaparták (!) a szőröket, ami a mozgás következtében ördögszekér módjára hömpölygött a padlón... 

FIGYELEM!! A következő kép tisztaságmániás egyének lelki nyugalmának megzavarására alkalmas!!! Csak erős idegzetűeknek!



Ezt megismételtem még néhány egymást követő napon.. most Newton szőre ismét fényes, csillogó. Viszont: természetesen most van farkasordító hideg... olyan vékony lett néhol a bundája, szegénykém. Meg ő maga is nagyon vékony. Megint fogyott. Úgyhogy ismét extrakaja projekt van. Plusz egyáltalán nem megyünk ki ruha nélkül. Nagyon profi, meleg kabátja van (Zaza Kutyaruha, egyedileg készítik, méretre). Felvenni utálja, mármint persze hagyja, de totál depressziós fejet vág ilyenkor. Mindegy, nincs mese, hordania kell és kész. Anyánál sem vagyunk kint a héten, illetve amikor kint voltunk, séta után csak fél órát hagytam kint őket a kertben, akkor is kabátban. Utána bedepóztam őket az előszobába, Newton persze ismét végtelenül boldogtalan lett (utálja az előszobát). Kegyetlen vagyok, inkább, mint hogy megfázzanak.

A gépegérnek Anya varrt kabátot :) - rá nem veszek még, hetek alatt kinőné

Sokan kérdezik, hogy skót juhászra miért adok kabátot télen. Hangsúlyozottan egyéni vélemény következik (bár zoológusként végeztem, inkább józan paraszti észnek nevezném), sokan biztosan másként vélekednek (és lehet hogy nekik van igazuk).

Mivel lakáskutyák, úgy gondolom, hogy a szervezetüknek - a nagy bunda ellenére sem - kötelező elviselni a 30 fokos hirtelen változást, egyik percről a másikra. Nincs lehetőségük folyamatosan hozzászokni a kinti hőmérséklet évszakonkénti változásához. Van rajtuk hőszigetelő bunda, de a kabát segít bent tartani a testmeleget és védi a hátukat, hasukat.

Nem mellesleg pl esőben az is nagy segítség, hogy nem áznak rommá, legalábbis részben szárazak maradnak. Nem szoktam megfürdetni őket séta után, nálunk csak törölközés van, meg száradás utáni természetes sárkipergetés... ilyenkor mondjuk homokozót lehet nyitni a szobában.

Így amikor 0 fok alá megy a hőmérséklet, ruha van rajtuk és kész. Szerintem Newtonnak ez most kifejezetten kell is. Különben is, annyira kultúráltnak és urbanizáltnak néz ki benne!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése