2020. november 1., vasárnap

Kirándulás - Bakonyszentlászló

Igazi, csodaszép őszi kirándulást tettünk ma. Miután rettegek a vadászoktól, inkább egy közkedvelt, Észak-Bakonyi, turistautas-erdészeti utas kört választottam. Inkább szántam kényelmes, biztonságos kirándulásnak, mint túrának :) A múltkori sikeren felbuzdulva picit reménykedtem néhány gombában is, ezért esett a választásom Bakonyszentlászlóra.

Newton-t sem akartam túlterhelni (bár hála égnek szuperul van, szinte meggyógyult, alig kahog már), összesen 8-9 km-t mentünk, nagyon kényelmes 3,5 óra alatt. Ebben sok gombaszedős-bóklászós-tötymörgéses idő is volt, amit egyáltalán nem bántunk, mert ilyen csodálatos, meseszép, napos-meleg őszi napon bűn lett volna csak úgy végigrohanni az úton.

Nem vagyok túl jó gombákban (réges-rég tanultam gombaismeretet, hol van az már...), de igyekszem fejlődni és csak azt szedjük le, amiben 100%-ig biztos vagyok, hogy az, aminek gondolom. Ilyen az őzláb, a szegfűgomba és a maiak közül az ízletes rizike (amit otthagytunk, őszinte sajnálatomra..). Néhány példányt feláldozok a tanulás oltárán, ezeket leszedem, szétszedem, fotózom - másként sajnos nem megy, a határozóbélyegek nagy részét álló gombán lehetetlen ellenőrizni. Ezt is csak olyan fajoknál csinálom, ahol van tippem, szóval nem állok neki leamortizálni a gombaállományt csak úgy.

Rengeteg gomba van még mindig az erdőkben-mezőkön, nagy részükről halvány gőzöm sincs, van amelyikre tudok erős sejtést mondani. Találtam egy jó blogot amúgy, ajánlom azoknak, akiket érdekelnek a gombák: http://gombamania.blogspot.com/

Szóval sétáltunk a csodálatosan színes erdőben, pihentünk a Pakuts-pihenőnél a napsütésben, szedtünk mezei szegfűgombát (elég csumpi mennyiséget, mert sokan jártak már arra előttünk és jópáran velünk párhuzamosan is). Imádtam. Nagyon hiányzott - kutyáink szintén úsztak a boldogságban, szerintem nekik is.

Párducgalóca - mérgezőőőő (iboténsav)

Letörölhető pettyek a kalapon

Amúgy csodaszép gomba

Valószínűleg ízletes tőkegomba, de nem biztos, mert nem szedtem le és szét, hogy elemezzem..

Ízletes rizike. Na ő tuti az. A nyírfa-szőrgombával keverhető, utóbbi tejnedve fehér és nem színeződik el, nem narancsszínű

Az ízletes rizike kéttűs fenyők alatt nő, íme :)


Nem túl jól, de látszik a narancsszínű tejnedv

Örömmel fedeztük fel, hogy a Pakuts-pihenőnél új híd épült,
a régi elég veszélyes volt már



Vaddisznóból itt sincs hiány

Pöfeteget is találtunk, jó sokat :)




Öröm és boldogság volt a mai nap, a szegfűgombák pedig végül egy gombaleves tartozékai lettek :)

Ha valakinek kedve lenne rekonstruálni a kirándulást, íme a térkép:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése