2019. május 18., szombat

Agility háziverseny 2019.05.18

Ági minden évben szervez házi agility versenyt a Bétásoknak. Nekünk ez volt az első (még nincs egy éve, hogy járunk hozzá :)).

Anya miatt az utolsó pillanatig kétséges volt, hogy el tudunk-e menni, végül sikerült - és annyira jó, hogy ott voltunk!!


Én persze nagyon izgultam, meg ideges voltam, hogy a kutyák hogy bírják majd a hosszú várakozást, a sok másik kutyát, akikkel nem bandázhatnak, én mennyire leszek dekoncentrált stb stb :)

Végül hamar megnyugodtam, amikor láttam, hogy sokan hoztak boxot és nem a pályán, a hanem a külső részen lehet táborozni. Mi is bevittük az Asszírka-boxot és Kiscsóri abban, Newton pedig a box mellé kötve várakoztak (az ő boxa konkrétan mozdíthatatlan, szerintem már beépült az autóba..  a szélessége 2 cm-rel nagyobb, mint a kocsi csomagtere, de az ülések felől sikerült úgy benyomni, hogy némi deformálódással, de örökre ott marad valószínűleg. Vettem ezért szövetboxot, pont ilyen alkalmakra, de azt meg nem tudom, hol van :().

Amíg az A2/A3 illetve A1 futott, kimentünk sétálni, ettünk, jutalmaztuk a kutyákat, akik - el kell mondanom - fantasztikusan viselkedtek!!! Én felkészültem Newton sipítására, teljes totális agybani szétesésére, de semmi ilyen nem történt!! El sem hiszem :) Ha az egész nap eredménye csak ennyi lett volna, akkor is végtelen boldog lettem volna :)

Nagyon jól éreztük magunkat, ettünk-ittunk és mire mi jöttünk, egészen megnyugodtam :) Volt fantasztikus pirított májas zsíroskenyér, körözött, sütik, gyümölcs... annyira finom volt!!! Várom a kertiparty-s időszakot :)

A pályabejárásunk az A1 futamok után volt, a kezdő és a "zsenge" kategória ugyanazt futotta, a zsenge csak az első 6 akadályig, a többiek 13-14 akadályos pályát kaptak. Ági nagyon kedves hangulatában volt, nem kínzott meg minket bonyolult pályával :D

Először voltak az agility, aztán a jumping futamok, mondjuk kezdő kategóriánál ezekben nem volt különbség, itt nincsenek zónás akadályok, illetve szlalom.

A pályabejárásra 8 percet kaptunk, mint a "nagyok" :) Mivel ez a pálya kb fele a később hossznak, így az idő tényleg elég volt, hogy többször végigpróbáljuk és (viszonylag) megjegyezzük.


Ez olyan vicces látvány, sok kis zombi :D


Nyakörv a futamok alatt nem lehet a kutyán, ezt is most először próbáltuk ki, nem is baj, jelzés lesz a kutyáknak :) Nem láttam, hogy bármi változást hozott volna a hozzáállásukban/teljesítményükben, de nem is gondoltam, hogy így lenne. 

Newtonnal mentünk először, őt egyszerűen imádom. Annyira akarta ezt az egészet! ....  annyira megváltozott most az életük, szét vannak esve és annyira nem történt az elmúlt hetekben szinte semmi velük, hogy láttam, szinte "kapaszkodik" az ismerős környezetbe és a feladatba.. édesem.. Tudtam, hogy vele könnyű lesz. Akart dolgozni, figyelt és amúgy is mindent kijavít, még ha én hibázok is :) Egy tündérálom ez a kutya :)











Az első pályánk hibátlan lett, a másodiknál egyszer elfelejtettem, hogy mi következik, aztán korrigáltam (meg Ági is végtelen cuki volt, kiabált hogy mi jön és menjek tovább :)), a zavartságom miatt pedig egy akadály mellett később Newton elfutott, de visszamentünk és javítottuk :) Annyira furcsa, de a második futam előtt éreztem, hogy agyban elfáradtam az első körben :) Így is volt :)

Asszírkával is én futottam, Gábor nem szeretett volna. Nála kicsit izgultam, hogy mennyire tudom majd összeszedni a figyelmét. Bár szoktam vele én is edzeni, nála azért nem mindig van meg a munkakedv :D Előtte ezért beletömtem egy adag virslit, gondoltam növelem a rajongását magam iránt :)






Végül nagyon-nagyon szépen végig futotta ő is mindkét pályát. Az elsőben egy akadályt javítani kellett, a második futam hibátlan lett :)

Végül Newtonnal a második helyeket hoztuk el agility, jumping és összetett kategóriában is. Annyira boldog voltam, olyan jó érzés volt vele odafutni a "dobogóra", annyira örültem, hogy mi ketten együtt kaptuk meg ezt az eredményt :) Utána - ami nekem az egész nap fénypontja volt - egy középen levő játék/kutyarágcsa/táblacsoki halomból lehetett választani, a győztes kettő, a többiek egy valamit hozhattak el. Hát ez annyira édes volt Ágitól, olyan aranyos ötlet :) Mindenki azt vihetett, ami tetszik neki - vagy a kutyájának :) Én Nyunyut bíztattam, hogy keresgéljen magának :) Édesem, nem egészen tudta, mi van, kicsit zavart volt, de nagyon boldog, mindent végigszaglászott és pár dolgot picit megfogott, végül az első körben egy rózsaszín gumipolipot, másodikban egy puha plüsscsontot választottunk :)




Asszírka egyszer második, összetettben a negyedik helyet hozta el (őszintén szólva fogalmam sincs, a második hely melyik melyik kategória volt.. :) Ő egy rágcsálnivalót választott, naná :) 





Az összetett futamokért mindenki Ágitól kapott ajándékot, saját készítésű fahéjas almalekvárt! Annyira aranyos tőle!! Mindig annyira örülök, ha saját készítésű ajándékot kapok.. Látszik, hogy szívét-lelkét beletette, energiát áldozott rá, hogy megajándékozzon minket. Nagyon szépen köszönjük!



Nagyon-nagyon jó éreztük magunkat, szívből köszönjük az élményt, örök emlék lesz, az első agility-versenyünk!!! :)

Jöjjön még néhány életkép, végülis ez a lényeg :D



Ez a kedvenc képem Lányok!! :)



Erre nem mondok semmit... :D



Bétás csoportkép :)
Feltöltöm a videókat is (Newton agility, Newton jumping, Asszír agility és jumping):









Jaj és akkor még ideszúrom, hogy tegnap volt a 33. szülinapom, ami így egy igazán különleges, tökéletes szülinap lett - a kutyáimmal, barátaimmal, kedves emberekkel. :)

Köszönjük a fantasztikus fotókat Tompa Krisztinek  és Dzsiminek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése