2018. november 24., szombat

Terelés - HTC Vasad

Borzasztóan boldog voltam, hogy a vasárnapi portelki terelést követően már csütörtökre volt időpontom Barbihoz, Vasadon. Nagyon vártam, mert mint említettem, Portelken azért nem a legszebb munkát vittük véghez.. Petra tanácsait ugyanakkor nagyon-nagyon igyekszem megfogadni és az agyamba égetni, mert rendkívül hasznosak voltak.

Arra is kíváncsi voltam, hogy a múltkori (és eddigi legszebb) vasadi munkát mennyiben köszönhettem az előző esti elég durva Nyúllal való összeveszésnek, illetve mennyiben más faktoroknak - mint pl a birkák.

Úgy érzem, ez alkalommal is nagyon szépen sikerült dolgoznunk!! Ez a birkák felé billenti a választ :) Tény, hogy eddig Barbi rackái voltak a legideálisabbak számunkra, mert egyáltalán nem (vagy csak alig) félnek a kutyától és amúgy sem túl izgágák. Barbi mondta is, hogy sokszor megkapja a kritikát, hogy "robotbirkái" vannak, de azt kell mondjam, hogy a tanuláshoz (tehát amíg se kutya, se gazda nem biztos benne, hogy pontosan mit is kellene csinálni) egyszerűen ez kell. Ha zsenge kezdőként megkapunk egy adag kissé ideggyenge birkát, egy ilyen ösztönfűtött kutyához, az nagy eséllyel káoszba és értelmetlen rohangálásba/ordítozásba fullad. Persze később emelni kell a téten, hiszen a kutyának el kell bírnia a problémásabb esetekkel is.

Szóval én nagyon élveztem. Végig megpróbáltam Petra iránymutatását a fejemben tartani, hogy csak nyugodtan, tisztán, koncentrálva és a hülyeségekre nem reagálni...

Továbbra is az irányokat gyakoroljuk (itt rádöbbentem, hogy kicsit bonyi lesz, mert pont ellentétes irányba küldöm mondjuk az agillityben használt irányokkal), illetve most beletettük a megállítást követően a "Hajtsd" vezényszót, amikor újra indulunk :) Newton még mindig elég közel van a birkákhoz ilyenkor, ezen próbálok dolgozni (ööö kétes eredménnyel). Abba kell még belenyúlni, hogy a körbeküldéskor a kutya ne térjen le a körről és próbáljon meg rámenni a birkákra. Illetve meg kell tanítani neki a teljes kört. Tehát hogy addig körözzön a nyáj körül, amíg nem kap más vezényszót, akkor is, ha én egy helyben állok. Na, hát ez még egyáltalán nincs meg :D

Barbinál azt szeretem, hogy elmondja a dolgokat kint (le is rajzolja :)), szóval megérted, mi is lenne a cél. Elmondja, hogy lehet ezt elérni. Amikor a pályán vagy, akkor viszont nincs bent és hagy szabadon próbálkozni. Ha valami nagyon nem jó, akkor nyilván jelzi, de gyakorolhatsz is saját elvek szerint. Itt én próbálom az egyéb sulis dolgokat is bevetni (bár mint tudjuk a terelés azért nem egyszerű tanítás), pl jutalomként használni a körbeküldést/hajtást (mivel a kutyának nyilván ezek a kedvenc részei), illetve akkor fektetni, amikor már fáradt. Asszírkánál pl. jutifalattal fektetek, mert úgy gyorsan és szépen csinálja.. stb. Hát, nem tudom, jó-e így, de igyekszem. Gondoltam, ha nem jó, úgyis megmondják :)

Petránál pedig azért volt nagyon jó, mert ő viszont ott van a pályán és folyamatosan ad visszajelzést mindenről. Mindegyik oktatói stílusnak megvan az előnye szerintem és mindegyik nagyon hasznos. Én őszintén nagyon örülök, hogy eljutottunk hozzájuk!! Gabihoz is szeretnék visszamenni, de nála két hónapon keresztül nem volt hely, a versenyek, egyéb miatt... :(

Illetve megpróbálom felkeresni a közelben levő lehetőségeket, hátha tudnánk gyakorolni a tréningek között is... ez nagyon jó lenne. Meglátjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése