2018. november 14., szerda

Karakterteszt

Amint arról már régebben írtam, idénre beterveztem még egy karaktertesztet, eredetileg csak Nyunyuval. Asszírka jelenleg annyira átmeneti és bizonytalan fázisban van, nem akartam, hogy a védős és egyéb érése miatt (borzasztóan későn érő típus, de tényleg - Nyúlhoz hasonlítva kb fél éves lemaradásban van :)) esetleg rossz értékelést kapjon, feleslegesen. Nem mintha ettől függene, hogy szeretjük-e, de akkor is. Aztán utóbbi elképezésemen módosítottam, mert a karakterteszt Portelken került megrendezésre, ami tőlünk rohadt messze van. Nem akartam, hogy Gábor és Asszírka egész nap csak hesszeljen és unatkozzon miattam, aki (ismét) talált egy programot a világ másik végén.

A fentiek miatt már előző este felutaztunk Pestre, ott aludtunk (vagyis inkább nem aludtunk, egyszerűen egy rohadt pillanatra nem bírtunk mély álomba szenderülni.. nem volt velem a kispárnám, Gábor valami hülyeségen agyalt, a kutyák most aludtak itt először és ezért nem bírtak normálisan lenyugodni - mászkáltak, ittak, nyünnyögtek, kész katasztrófa volt).

Másnap reggel lerohantunk a közeli parkba sétáltatni, jaj, hát Budapesten még sosem sétáltattam kutyát, teljesen feldobódtam, hogy most igazi nagyvárosi kutyás vagyok :) Találkoztunk más kutyákkal és nagyon örültem, mert teljesen normálisak és szociálisak voltak, a gazdáikkal együtt. :D

Aztán indultunk Portelekre, ami még így is 1,5 óra volt.. 

Megérkezve először is regisztrálni kellett. Közben kitaláltam, hogy ha már itt vagyunk, csináljunk meg egy-egy terelőösztönpróbát is, csak hogy ne unatkozzunk. Meg hát vannak birkák, ki ne hagyjuk!! Persze ez jó sok pénzbe került, mert hát nem vagyok AAPKK vagy MEOESZ vagy akármilyen-tag és amúgy felesleges is volt, mert már van sikeres terelőösztönpróbája mindkét állatkánknak. De mikor hozok én amúgy logikus döntést??? Soha. Naugye. Most sem kezdtem el.

Itt nem részletezem, de pár szót még fogok szólni a szervezésről a bejegyzés végén, mert úgy érzem, hogy meg kell említenem.

Szóval a regisztrációt követően mehettünk a karaktertesztre. Erről előzetes hivatalos információt nem találtam, de itt volt nekem Ivett blogja, ahol leírta, milyen feladatok várhatóak. És lőn :)

Volt embercsoport, idegen kutya, megváltozott talaj, mozgó tárgy, zajhatás, szeparáció és idegen ember/kutya itt is.

Csoportkerülés

Mozgó tárgy (talicska)

Vegyes talajfelületek
 Azt kell mondanom, mindkét kutyánkra nagyon büszke vagyok. Nagyon szépen vitték a feladatokat, Asszírka különösen szépen teljesített az érzékenysége ellenére!

A magára hagyott Asszírka öröme azért nem felhőtlen a simogatásra :)
Mindketten "kiválóan megfelelt"-minősítést kaptak :) Newton-tól is levontak pár pontot, ezt amúgy nem annyira értettem, hogy pontosan miért. A találkozás idegen kutyával valószínűleg azért, mert nem volt teljesen közömbös, hanem igenis rendesen megszaglászta a másikat. De azért jó lenne tudni, hogy az egyes feladatoknál pontosan mi is a tökéletes teljesítés kritériuma/ismérve (K99 bíróként is kíváncsi vagyok erre).

Az eredmény :)
Amikor végeztünk, nem tudtuk igazán, mikor lesz az ösztönpróba. A hátsó pályán elkezdődött a terelőverseny, illetve párhuzamosan főtenyészszemle is zajlott. Nagy nehezen kiderítettük, hogy az ösztönpróbák a verseny után következnek majd, mert csak 1 bíró van. Kérdeztük, ez mennyi idő. Azt mondták, kb 1 óra.

Megkérdeztük, mikor várható az ebéd, erre is egy órát mondtak, így azt választottuk, hogy elmegyünk addig sétálni, ki, a földekre.

Amikor visszatértünk, még mindig nem volt sok változás.. az ebéd nemsokára elkészült, így a kutyákat elraktam a kocsiba, mi pedig eltüntettük a kiváló kecskepörköltet.

Az ösztönpróbára továbbra is várnunk kellett, végül kb 2 óra múlva kerültünk sorra. Asszírka és Newton is csodálatos volt :) Asszírka múltkor csak "jó" minősítést kapott, most már "kitűnő"-vel végzett :)




Miután majdhogynem utolsók voltunk, addigra elég rendesen kiürült a terület.. mi is csak gyorsan összekaptuk magunkat és indultunk is. Fél 4 volt már és még haza is kellett érnünk Győrbe, laza 2,5 órás út.. amúgy is annyira elfáradtunk, ez megint olyan volt nekem, mint Vasad után.. fejfájás, kiszáradás, meghalás :)

És akkor kicsit kitérnék a szervezésre. Nem azért, hogy bárkit is bántsak. Ez soha nem célom. DE. Annyira furcsa nekem mindig, hogy olyan sokan vannak, akiket nem zavar a "mások ideje".

Először is: az eseményről a hirdetési felületen szinte 0 info volt fent. Kiírták a regisztráció és a kezdés időpontját. És ennyi. Arra is külön rá kellett kérdezni, hogy lehet-e a helyszínen nevezni, tényleg duplája-e a díj nem tagoknak és az tényleg ennyi és ennyi forint, hogy hova kell utalni a pénzt stb. Megnéztem én az egyesület honlapját, de nem voltam biztos benne, hogy az adatok aktuálisak, mert több aloldal is nagyon régen volt frissítve. És nem szeretek úgy pénzt utalni, hogy "hát, biztos ez az a számlaszám.."

Én a karaktertesztre előre regisztráltam és be is fizettem a pénzt átutalással. Ehhez persze nincs online felület, egy Word file-t kell kitölteni, a regisztrációról és utalásról semmilyen visszaigazolást nem kaptam. A helyszínen négyszer álltam sorba különböző embereknél, akkora kavarodást okozott az előre regisztrálás - plusz az előre nevezés ellenére a bírálati lapokat ott töltötték ki - akkor minek az előre nevezés kérdem én (aminek elvileg a folyamatkönnyítés lenne a célja)? Azt, hogy én már fizettem, egy A4-es lapra írták fel, ami néha eltűnt a papírtömegben (Hol a 21. század és az EXCEL??). Személyigazolványt tőlem senki nem kért, hogy tényleg én vagyok-e az.. a törzskönyvet kb 2x próbálták meg átmenetileg elvenni, mindkétszer mondtam, hogy nem, mi nem megyünk tenyészszemlére, nincs mit felvezetni rá, inkább kérném vissza, ha lehet.

Napirend egyszerűen nem létezett - hogy mi után mi fog következni és kb mikor/hol. Gáborral beszéltük, hogy OK - úgy terveztük, hogy ott töltjük a napot, ami akár jelenthette volna azt is, hogy mindegy, mi mikor lesz, de azért a céltalan és támpont nélküli várakozás rohadt idegesítő, főleg kutyákkal!! Abszolút elfogadható, hogy a karakterteszt délelőtt 11-kor kezdődik, az ösztönpróba pedig délután 1/2 3-kor, de könyörgöm, akkor legyen egy iránymutató napirend!!!

Úgy, hogy éreztük, hogy a legtöbben (akár a szervezők) itt kutyakiállításos múlttal jöttek, 90%-ban tenyészszemlére. (Ez is megérne megint egy posztot - hogy mi a fontos manapság a "tenyésztésben") Ami azt jelentette, hogy pórázos kutyák mindenütt (akik egyébként teljesen megszokták ezt a fajta lézengést). Na most, ha kultúráltan akarsz kutyázni, akkor pórázon levő kutyához nem engeded oda pofátlankodni a sajátodat. A mi kutyáink viszont nem tolerálják a tétlenséget - meg a 1,2 méteres pórázt - hosszútávon. És amikor elkezdenek szenvedni, az nekünk is szenvedés... nyüszítés, ugatás, nyünnyögés, felülünk/lefekszünk/felállunk stb. ROHADT idegesítő. Mert ők persze mennének bandázni, rohanni és nem értik, miért nem lehet... (Pont ezért befizettem egy "Tanítsd meg a kutyádat relaxálni, pihenni"-online tanfolyamra, hátha tudok rajtuk fejleszteni ilyen irányban)

Nem tudom, de ha én is ilyen hatékonysággal/szervezőkészséggel dolgoznék a cégemnél, meddig dolgoznék még ott... mert basszus azért tiszteljük már a mások idejét! Ha valaki nem tud szervezni, akkor bízza olyanra, aki tud. Plusz, nem hiszem, hogy ennek a klubnak ez az első ilyen rendezvénye. Még egyszer: nem akarok bántani senkit. Nem ez a célom. De nem csak minket zavart ott ez a káosz... nem lehetne kicsit javítani a folyamatokon?

Hála égnek úgy tűnik már kimerítettük a lehetőségeket, amit az ilyen rendezvények kínálni tudtak nekünk. Tenyészszemlére nem viszem egyik kutyánkat sem, a terelő munkavizsgát pedig meg tudjuk csinálni más rendezvény keretén belül is majd (remélem jövőre :)).  





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése