2018. augusztus 27., hétfő

Terelőösztönpróba

Az idei évi tervek első lépéseként jelentkeztünk a Magyar Mudi Egyesület által megrendezett terelőösztönpróbára. Amikor utánanéztem, hogy pontosan hogyan is zajlik egy ilyen próba, meglepődve tapasztaltam, hogy nemcsak egyféle létezik.. van külön a MEOE-nek, meg mintha külön HCSC-s angol pásztor/juhászkutyás is lenne.. nem igazán értem, hogy ez miért nem egységes. Na mindegy, ez egy FCI NHAT szerint megrendezett próba volt, gondoltam ez biztosan jó lesz, ha már FCI...

Pénteken leutaztunk Vázsonyba, hogy másnap reggel onnét tudjunk átmenni Székesfehérvárra (közelebb van,  mint Győrből - plusz a kétsávos 8-as miatt is sokkal hatékonyabb..). 

Jó korán indultunk, hogy a 7 órás kezdés előtt még tudjunk majd kicsit sétáltatni is, az első gőzt engedjék ki a kutyák. Számítottam rá, hogy főleg Nyunyu nagyon fel lesz húzva. Pénteken az ég világon semmi nem történt velük (Csanakon csöveztek), Nyúl pedig nem látott kutyát 2 hete.... halálos kombináció :D

Szóval el is rohant az első mudihoz, akit meglátott, nekem meg megint égett a fejem, hogy nem hiszem el - mi a francért van benne ekkora rajongás az összes másik kutya iránt basszus??? Mindegy, túltettem magam a dolgon és bementünk. Akkor engedtem el végre a stresszt, mikor Gabi mondta, hogy nyugodtan elengedhetjük a kutyáinkat még kezdés előtt. Így Nyúlnak volt lehetősége ismerkedni, a Pici is talált magának játszótársat egy csinos fakó kis mudilány személyében. Ezután már tudtam, hogy minden rendben fog menni :D

A próba eredményét illetően Asszírkáért izgultam egy picit, abban biztos voltam, hogy Newton-nak meglesz.

Befizettük a díjat, majd némi csúszással kezdődött az ösztönpróba. Ide 6-an jelentkeztünk (rajtunk kívül mudik és egy border collie) - az első, engedelmes blokkos részt mindenki egymás után megcsinálta. Ebben van 
  • Kapcsolat emberekkel
  • Kapcsolat kutyákkal
  • Behívás
  • Zajérzékenység
  • Akadály (ezt Gabi sem tudja, miért... ),
  • illetve nézik a felvezető kapcsolatát a kutyájával
Ezeket gond nélkül vettük, így továbbléptünk az izgis részre :)

Asszírka ment először. Izgultam érte, mert ugyan lelkesedni szokott, de általában a mozgásban levő birkák keltik fel az érdeklődését, illetve ha Nyúl is bent van, akkor pörög.

Kirohant a karámhoz (már ekkor örültem), párszor talán körbe is futotta, időnként távolabb ment, vissza kellett hívogatni. Szóval felváltva érdekelték a birkák, meg a környezet. Ezért beengedték Gáborral együtt a karámba is. Itt hasonló volt a helyzet, ki-be mászkált, majd amikor sikerült "kihajtania" a birkákat, akkor megboldogult. Ahogy eddig is, a mozgó állatok feldobták :) Nagyon büszke voltam rájuk, nagyon szépen teljesítettek ahhoz képest, hogy Asszírka kezdetben nem nagyon akart a birkákhoz odamenni sem (tegyük hozzá, nagyon kicsi volt még).


Newton persze végigszirénázta az összes ösztönpróbát (mi voltunk az utolsók), úgyhogy amikor bementünk és elengedtem, ment mint az őrültek. Körberohanta a karámot, ugatott, visszajött, kirohant..  - neki aztán nem kellett kihozni a jószágokat! Amikor a bíró szólt, hogy köszöni, behívtam Newtont - aranyomnak a fején olyan csalódást láttam, hogy ma csak ennyi volt :D


Végül Newton kitűnőt, Asszírka jót kapott (mert a karámban álló birkák nem hozták lázba). Elmondhatatlanul büszke vagyok rájuk! Newton majdnem megkapta a legjobb ösztönpróbásnak járó kupát is, de végül azért nem ő lett a kiválasztott, mert egy kis mudi is nagyon szépen dolgozott és ő kevesebbszer látott még birkát előtte (3-4-szer, Newton pedig már vagy 10x volt terelni). Nagyon jól éreztük magunkat, én nagyon-nagyon örülök az eredménynek! Hajrá tovább a munkavizsga irányába! :D



Most a következő állomásunk a karakterteszt lesz, október közepén, Portelken.

Az ösztönpróba után versenyt rendeztek a mudisok, de ezt nem vártuk meg, mert nem akartam, hogy Nyunyu folytassa a szirénázást. Nem lett volna értelme, hogy végig pórázon kelljen tartani, úgy, hogy látja a munkát de ő nem mehet :)

Cserébe (a feszültség levezetés miatt, meg a kimaradt terelést pótlandó :)) elmentünk kirándulni! Gábor régóta szerette volna megnézni a Szentgáli Tiszafást, amit még én sem láttam soha. Szóval irány Bánd :)

Sokáig kaptattunk fel a dombokon, egészen pontosan nulla darab tiszafa társaságában. Én aznap olyan pocsékul voltam, hogy hihetetlen - fejfájás, alacsony vérnyomás, minden bajom volt.. egy ideje érzékeny vagyok a hidegfrontokra, pedig előtte semmi bajom nem volt ezektől.. öregszem. Szóval miattam megálltunk egy csomószor, meg kezdtük elveszíteni a lelkesedést, amikor végre felérkeztünk és elindultunk a tanösvényen. Innét kezdve csodálatos volt... mint egy fenyves :) Gyönyörű méregzöld erdő, sötét, hűvös... végigjártuk a tanösvényt, így az út hosszabbra sikeredett a tervezettnél, de nem bántuk :)







Aznap estére már csak a szokásos sütögetés maradt :)

Vasárnapra zuhogó esőt és 18 fokot mondtak, ami be is jött... de azért nem adjuk ám csak úgy oda a vasárnapot, amikor ki tudja, hányszor jutunk még le idén Vázsonyba!! Szóval elindultunk.. esett kegyetlenül, amíg átértünk Ajkára. A túrán végül rövidítettünk, csak a "Szerencse fel!" és a "Jószerencsét" forráshoz ügettünk el. Az eső később elállt, de nekünk addigra már mindegy volt :)


Szerencse fel! - forrás

Jószerencsét - forrás

Öööö - akik nem normálisak... a bakancsom vadi új!! - volt.
Szuper hétvégén vagyunk túl :) Őszintén nagyon örültem az ösztönpróbának, a siker mindig motiválja az embert a továbblépéshez! Alig várom a karaktertesztet, meg később a terelő munkavizsgát!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése