2018. augusztus 22., szerda

❤️ Balaton-felvidék

Hazaértünk az idei év első (és egyetlen :)) nyári szabijáról, ami kemény 5 napig tartott :D

Hol máshol töltöttük volna, ha nem Vázsonyban! Azt hiszem, idén beleszerettem Vázsonyba. Komolyan, már a facebook-on is követem, mert mindig annyira örülök, ha hírt tesznek ki, úgy érzem, nekem is szól, meg olyan, mintha bármelyik pillanatban ott lehetnék :) Egyet jelent nekem a nyugalommal, csönddel, a ráéréssel. A kutyáknak ott a kert, egész nap ki-be mászkálhatnak, együtt vagyunk, nem kell rohannunk sehová.. reggelente szoktunk elmenni kirándulni, mert akkor még nincs hőség, délután pedig pihenés... csodálatos :)
Pénteken indultunk, Gáborra bíztam az egész összekészülést/pakolást, mert ő már aznap szabin volt. Úgy jöttek el értem - 4 után kicsivel a munkahelyem parkolójában felvettek (olyan jó volt látni őket, akkor már nagyon-nagyon vártam az indulást) és spuri :)

Időben akartunk érkezni, mert pont egybeestünk a Virtus fesztivállal, így az aznap esti programunk már meg is volt: Piknik Mozi a várnál :) A Kincsem c. filmet vetítették, amit már Cinti is nagyon dícsért, muszáj volt megnéznünk. Csodálatos volt :) Nagyon tetszett, komolyan, meg fogom venni! Utolérhetetlen hangulatban, a szabad ég és a csillagok alatt, óriási kivetítőn és szuper hangosítással... Volt előtte beszélgetés Nagy Ervinnel, illetve werkfilm-vetítés, mindkettő nagyon érdekes volt.

Szombaton aztán a kuttyok kedvéért (is) nekivágtunk a környéknek. Monoszlóra mentünk, egy csinos kis kört néztem ki, Balatonhenye mellett, némi dombmászással. Szép út volt, tipikus Balaton-felvidéki, többé-kevésbé felhagyott legelőkkel. Látványossága egy "tóállás" volt, amiből tavaly rengeteget láttunk (Bika-tó, Bonta-tó stb stb). Ezek a tavak meglepő módon a "hegyek" tetején találhatók. A Fekete-hegyen található Bonta-tó kialakulásáról pl. a következőket lehet olvasni a www.balatonfelvidekitura.hu-n:

"A Fekete-hegy alapkőzetét triász korú mészkő alkotja. A mészkő mállása, karsztosodása miatt a hegyet takaró bazaltréteg helyenként lesüllyedt. Ezeken a besüppedt, mélyebben fekvő területeken jöttek létre a Fekete-hegy tavai. Egyikük a Bonta-tó. A Bonta tó a Fekete-hegy bazaltplatóján elhelyezkedő tófűzér legnyugatibb tagja. E tavak geológiai eredete a bazaltfennsík belső süllyedésével magyarázható. A helybéliek „tóállásoknak” nevezték ezeket a tavakat. A Bonta-tó vízfelületének ritka víznövénye a felemás levelű boglárka. A tó csapadékszegény időkben gyakran kiszárad."






A "Hegyi-tó"
Miután a kuttyokat sikeresen kinyuvvasztottuk, délután részt vettünk egy fogatos gyógynövénytúrán :) Hallottunk Vázsony történelméről, jelenéről, néhány gyógynövényről is :D Nagyon-nagyon jól éreztük magunkat, egyedi élmény volt - ha lesz, jövőre is megyünk :)

Indulásra várva :D

Másnap lejött Kati barátnőm hozzánk, szóval azt a napot a Balaton-parton töltöttük, a strandon :) A kuttyoknak egy reggeli vázsonyi erdőkör volt a program, meg egy esti séta.

Hétfőn aztán pótoltuk a kimaradást, irány Hidegkút és a Koloska-völgy - kellemes 11-12 km...






Koloska-szikla

A Sárkány-liknál
Keddre azt terveztem, hogy bemelegítésként körbesétáljuk a Badacsonyt, majd felülünk egy hajóra és meglátogatjuk a kutyás strandot Fonyódon. Kicsit bizonytalankodtam, vajon jó lesz-e ez nekünk, tekintve, hogy Newton kutyaimádata elég fárasztó tud lenni... állandóan lebeszélni arról, hogy mindenkihez oda akarjon rohanni barátkozni.. eee. De gondoltam, egyszer azért meg kellene nézni mégiscsak, ha már ennyire népszerű - és állítólag tényleg nagyon jó. A terv végül nem valósult meg, de kezdjük a túrával.

Korán indultunk Badacsonyba, hogy megelőzzük a tömeget, ami sikerült is :) Az út első 3/4-ében senkivel sem találkoztunk, vagyis csak egy emberrel, aki pedig Gábor egyik ismerőse volt :D A Rózsa-kőtől indultunk, felszenvedtük magunkat a több mint 450 fokból álló Bujdosók lépcsőjén, voltunk a II. János Pál emlékhelynél és a Klastromkútnál, láttuk a Ranolder-keresztet, az Egry-kilátót, a Hertelendy-emlékkövet és Páholy kilátóhelyet. Visszafelé már sokan jöttek felfelé. nagyon büszke voltam a kiskutyáinkra :) Szépen megálltak, amikor kértem, nem mentek oda az emberekhez, gyönyörűen elmentek mindenki mellett.

Nyunyu a Rózsa-kövön




Kilátás a Szent György-hegyre


Itt még nem tudtuk, mi vár ránk :D

A Bujdosók lépcsőjéhez is lépcsőkön kell felmenni :D

Kuttyok a Páholy-on
Rohantunk a kikötőbe, hogy elérjük a 11.40-es hajót Fonyódba, ahol belefutottunk a szájkosárproblémába.. sejtettem, hogy van esélye, hogy szájkosár nélkül nem fognak minket felengedni a hajóra, de gondoltam végülis nyár van, sok a turista, könnyed a hangulat, sokan akarnak hajózni.. ööö nem. Mármint minden igaz, de a szájkosár az kell. Mondták, hogy vehetünk ott helyben, 1 000 Ft-ért.. gondolkoztunk egy kicsit, de aztán úgy döntöttünk, most nem erőltetjük a dolgot. A kutyák nincsenek hozzászoktatva, a hajózás is új nekik, egyszerre nem döntjük rájuk a 2 stresszt. Szerintem jól döntöttünk. Lesz még lehetőségünk a pótlásra. Így aztán ettünk rétest meg sétáltunk a kikötőben. Meg csináltam pár kikötős hangulatú képet, a stílusos kötélpórázainkkal :D



A strand kiesésével volt még időnk, hogy gyors látogatást tegyünk a Hegyestűn, amit Gábor már régóta szeretett volna látni. Itt én már rohadt fáradt voltam, így a kutyákkal együtt az árnyékban vártuk, hogy Gábor körbenézzen.





A nap végére mindenki kellően kinyúlt.. 

Ma már csak gyorsan összepakoltunk és jöttünk is el.. imádtam ezt a nyaralást.. nagyon rövid volt az idő, mégis annyi minden belefért.. és legalább 25 km-rel több van a lábunkban, mint indulás előtt :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése