2018. június 26., kedd

Ajándék hétvége Newton-tól, nekem

Nézzük, mi történt a mostani hétvégén...

Ad 1.
Pénteken napközi volt, amit imádok, mert ilyenkor a srácok teljes kómában zuhannak haza... ilyenkor olyan egyszerű az életem, mint mindenki másnak - azt csinálok délután, amit akarok :D :D Szóval 5 körül begyűjtöttem őket  sulin, transzport haza, kidőlés.

Ad 2.
Estére Évi meghívott minket magához, kerti party-zni, ami, tekintettel a 15 fokra, inkább félig beltéri party lett. Mondta, hogy mindenképpen vigyük a kiskutyáinkat is. Hát, ahogy Newton-t elnéztem, jobb volt ha meg se mozdítom.. főként tekintettel arra, hogy másnap hajnali 7-re volt időpontunk terelni Székesfehérváron.. gondoltam, ha őt most nem hagyom pihenni, megpuszlik. Így csak Kisasszír jött velünk (ő lightosabban nyomja a napközit, hiszen nem a raptorok közé van betéve, hanem a kölykökhöz, meg sokat pihen), rá úgyis jobban ráfér a szocializáció. Évi kutyáit ismeri, szereti, Bozonttal játszott is :) Az este szuperul sikerült, ezúton is köszönjük Évi a meghívást és a jövőben is (el)várjuk :D

Úgy terveztük, fél 10-kor lelépünk, persze ez nem sikerült, lényeg, hogy kb 11-kor kerültünk nyugvópontra. Ez a másnapi fél 6-os keléskor nem kicsit fájt..

Ad 3.
Gyors kör Nyunyuval, aztán kocsiba és irány a birkák.. hát, hogy is fogalmazzak. Azt hittem elalszom a kocsiban. Olyan fáradt voltam, hogy teljesen kiborultam és közöltem magammal (és a világgal), hogy én aztán ezt befejeztem. Nem fogom bolygó hollandiként egész életemet a kocsiban tölteni a hülye kutyáim miatt, meg különben is úgyis hulla vagyok, inkább pihennem kellene, ez lenne a legfontosabb, amúgyis minek járok ennyi helyre, meg a terelés se megy olyan húdejól (4 alkalom után - nem is értem..) stb stb. Ezzel elfoglaltam magam Fehérvárig, főleg, hogy idióta forgalom volt, előzni sem tudtam, meg baleset is volt...

Na ezzel az alaphangulattal indítva Newton olyan gyönyörű munkát csinált, hogy elképesztő. Gyanítom, ebbe belejátszott, hogy azért ő is kellemesen fáradt volt még, de ez mondjuk jelenthette volna azt is, hogy ész nélkül futkározik. Gyakoroltuk az iránybaküldést, megállítást, legeltetést, lassú sétát a nyáj felé (ööö vagymit - a fogalmakkal még nem vagyok tisztába). Csodálatos volt!!! Annyira büszke voltam rá!! Természetesen ezután hazafelé végig azzal foglalkoztam, hogy biztosan jövünk legalább hetente egyszer terelni!!

Asszírka közben kölyöktanfolyamon vett részt (ismét) - Cinti fuvarozta őket, mert én nem értem volna vissza időben a kocsival.

Csanakon találkoztunk, mire megjöttek én lenyírtam a füvet meg kiganéztam az udvart, csak hogy ne unatkozzak... utána közös ebéd, majd 1 óra haldoklás. Délután irány Sopron (ismét). Utolsó óra a vizsga előtt.... Newton minden - ismétlem minden - feladatot csodaszépen csinált.. olyat is (megállítás), mit előtte egy héttel sem tudott még... annyira-annyira örültem neki, el nem tudom mondani!!

Ad 4.
Asszírka szombaton Csanakon maradt, vasárnap reggel vettük fel, amikor kirándulni mentünk :) Olyan régen voltunk erdőtjárni, szinte hiányzott :) Egyszerűt választottam, Vinyét. Direkt korán indultunk, mert egyáltalán nem bírom elviselni embertársaimat az erdőben (sajnálom, ezen a fórumon teljesen antiszociális vagyok). Fantasztikus volt az idő - hűvös, felhős.. csodálatos, sőt, számomra egyszerűen tökéletes... A kutyák is annyira boldogok voltak, rohangáltak fel-alá, Asszírka teljesen megboldogult :)







A kirándulás kicsit hosszabb lett a tervezettnél, végül 2,5 óra alatt kb 10 km-t tettünk meg. Nagyon jól esett. Hazafelé természetesen nem hagyhattuk ki Pannonhalmát és a jól megérdemelt cappuccinót, sütit...


Nincs ennél tökéletesebb..
Hazaérve a kuttyok teljesen kidőltek..



Ad 5.
Ismét sikerült elszámítanunk magunkat - még sütit kellett szerezni a soproni záróbulira (miután sütni nem volt időnk, megoldottuk cukrászdából), jutifalatot vágni, plusz nekem valamennyit dolgoznom is kellett - szóval mindez bele kellett férjen kb 1,5 órába.. majd gyors levitel Asszírka miatt, aztán indulás Sopronba, vizsgázni..

Az úton elég ideges voltam, aztán mire odaértünk, összekaptam magam. Persze volt elég szép késés a programban, úgyhogy volt még majdnem egy óránk.. lementünk sétálni egyet (felfedeztünk egy szuper kis földutat, nagyon szép kertek között), aztán pálya, gyors elengedés, sorszám, ki, várakozás, vizsga.

Mit is mondjak? Newton-t ismét próbáltam magamra kapcsolni a vizsga előtt - ez nagyon szépen sikerült is. Érezhette azért, hogy izgulok, mert ugrált, játszott, rohant, nagyon fel volt húzva :)

A vizsgáról van videóm, de persze mivel túl nagy, szét kellene szednem, ehhez viszont semmi kedvem.. majd egyszer felteszem :) A négyből két feladatnál nem sikerült pont a lényeg, szóval 74 pontot kaptunk. Egy pillanatra csalódott voltam, de végiggondoltam és én is ugyanígy pontoztam volna, hajszálra ennyi pontot adtam volna magunknak!

Ami viszont sokkal fontosabb volt - és egyébként ennek az ágazatnak a lényege - hogy a kommunikáció gyönyörűen működött közöttünk Newtonnal- tehát megvannak a csatornák közöttünk és az elakadásoknál tudtam neki segíteni. El tudtam mondani úgy az infót, hogy ő megértse - és a kedvemért korrigáljon. És gyönyörűen megtette. Az a kutya, aki előtte hetekig nem értette a távolban fekvést, most a behívásos feladatnál és a bójánál is kétszer is fektethető volt, tőlem távol, úgy, hogy közben megkértem, hogy (lassan) változtasson helyet!!!! ÁÁÁ csodálatos volt!!!

A zárópartyn nem maradtunk sokáig, még várt ránk a hazaút, meg persze 1 Asszírséta is. Mondanom sem kell, olyan hullák voltunk, hogy hihetetlen. És ezután kezdődött a hét... :D

Ad 6.
Hétfőre úgy gondoltam, light-os napot tartunk. Így reggel rövid séta, délután meg egy hosszabb a szántóföldön. A kutyák nagyon boldogok voltak, egyszerűen agyamentek :D





Ad 7.
Asszír ezután maradt Csanakon. Estére nyugis focinézést terveztünk. Majd észrevettem, hogy Newton nagyon túrja a fejét mindenhova.. hát, megnéztem a szemét. Belement egy termés... reménykedtem, hogy nem toklász. Megpróbáltuk házimódszerekkel eltávolítani, de nem sikerült... a belső szemzugnál volt és eléggé keresztbe állt. Tudtam, hogy másnap reggel nem tudom elvinni orvoshoz, mert lemondhatatlan szerepvállalásom volt délelőttre. Mit lehet tenni? Telefon Dórinak, aki azt mondta, nem lenne jó, ha ez sokáig benne maradna a szemébe - és a kedvünkért este 3/4 9-kor jött és kiszedte a kutya szeméből a (mint kiderült) toklászdarabot.. utána csepegtetett bele különböző narancs- és zöld színű folyadékokat, hogy ellenőrizze, nem sérült-e a szaruhártya, de hála az égnek semmi ilyesmi nem történt. Nyunyu még ma is könnyezett egy kis zöldet :D Ennyit a nyugodt focis estéről. Nem lehetünk elég hálásak Dórinak... NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNJÜK DÓRI!!!!!

Zöld szemű szörnyeteg :D
Ad 8.
Ma délutánra pedig agility volt a terv.. mit is mondhatnék? SZUPER volt!!! Nyunyu annyira ügyes!!! Igazán nagyon jól éreztük magunkat ismét.

Olyan sok mindent csinált olyan szépen ez a kiskutya az elmúlt napokban a kedvemért, hogy úgy érzem, igazi ajándékokat kaptam tőle ❤️❤️❤️


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése