2017. augusztus 2., szerda

30 nap 30 trükk - 2# Kösd ki a cipőfűzőt

Hát, hogy is mondjam... megszenvedtünk a mai trükkel rendesen :)

A lényege az lett volna, hogy a cipőfűzőt ragadja meg a kis fogacskáival és húzza meg, lehetőleg annyira hogy kioldódjon. Az ötlet onnét jött, hogy 1. Raffa is tudta ezt a trükköt, 2. Nyunyu időnként szereti rágcsálni a cipőfűzőmet (éjszakai unatkozó óráiban, vagy utazás alatt a kocsiban, ha a lábamnál utazik).

Raffácskának teljes mértékben formálással tanítottam, persze nem 1 nap alatt. 

Hozzávalók:

Nemkárértekoszos cipő

Itt is formálással kezdtem, segítségképpen a fűben ülve a lábamat felraktam egy kisebb műanyag vödörre, hogy feljebb kerüljön a cipőm. Ez gyorsan ment addig, hogy Nyunyu azonosította a tárgyat, amivel csinálni kellene valamit. És itt jön az elakadás.

A második blokkban is maximum csak a cipő felé nézett, ezért elkezdtem dobálni a jutifalatokat a klikkek után, hogy kimozgassam. Ez picit segített, de amikor látszott, hogy így sem lesz továbblépés, gondoltam rásegítek.. egy-egy jutifalatot a cipőfűzők közé rejtettem, majd amikor kiszedte, klikkeltem. Ebből az lett, hogy most már időnként hozzáért orral a cipőfűzőhöz, de elég tétován, néha szinte csak megnézte, van-e ott valami, aztán feladta, hiába klikkeltem ezekre is néha..

A rá következő blokkokban is felváltva odatettem egy-egy falatot, aztán üresen próbáltuk - és láss csodát, egyszer csak (talán az 5. blokkban?) picit megfogta (a foga hegyével) egy pillanatra a cipőfűzőt (az első ilyet el is szalasztottam ügyesen, nemkicsit akadtam ki magamra :)).

Szóval a végére végülis eljutottunk oda, hogy megfogta a cipőfűzőt!!! És ennyi, ez fért ma bele, meghúzásról szó sincs :) De örülök hogy végül sikerült ez is, mert nagyon nem volt ideális a mai gyakorlás. Newton sokszor szétesett, nézegetett mindenfelé - mentek a távolban szirénázó tűzoltóautók, majd megérkezett a szomszéd és pakolt ki a kocsiból... minden érdekesebb volt. Azonkívül persze laza 35 fokos kánikula van.. igyekszem rövid blokkokat csinálni, közben vizes-slagos medenceparty-val, meg picike sétával vagy tényeges pihenővel, mondjuk a maiban némelyik blokk így is túl hosszú lett a hosszas értetlenkedés/"nemtörténiksemmicsaknézegetünk" dolog miatt..

A kamerázás tényleg nem egyszerű, amikor azt gondolom, itt az ideje felvenni a napi eredményt, addigra már kifárad a kutty, vagy a kezemben tartott telefon miatt megváltozik a szitu (testtartásom, figyelmem), Nyúl meg szétesik. Illetve nem tudok "élőben" figyelni, csak kamerán keresztül, + időzíteni/klikkelni is kellene... majd csak belejövök.

Ami még fura, az az időnyomás.. tehát az 1 nap. Gondolkoztam ma is, hogy érdemes-e ennyire "tolni" a dolgot, jelesül hogy a formálásba belegyorsítani némi megvezetéssel, csak hogy kész legyünk aznap.. vagy tényleg élvezetesebb, ha a kutya teljes mértékben magától jön rá a trükkre, csak így esetleg többször elővesszük, később, a félkész terméket :) Vagy egyszerűbb trükköket kellene választanom, a kezdő kutyához? Ezen még gondolkozom, váltogatva kipróbálunk majd nagyon egyszerű trükköket is, aztán meglátjuk...

Íme a mai trükkünk eredménye:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése