2018. március 2., péntek

Kedvenc blogjaim

Gondoltam összegyűjtöm ide a kedvenc blogjaimat, akár ajánlóként :) Némelyik szerepelt már korábbi bejegyzésben is, de most egy helyen lesznek :)

Első és legkedvesebb: Dalma blogja

Miért?

Nagyon-nagyon szeretem az őszinteségét, a blog kivételes hangulatát. Minden bejegyzésében ott a teljes lelke. Nem csak a napos-szívecskés, hanem a küzdelmes oldalát is felvillantja a mindennapi kutyázásnak. Szeretete és elköteleződése a kutyák iránt nem kérdés :)

Dalma egyébként állatorvos, agility versenyző. Személyesen soha nem találkoztunk, közös ismerősünk van, illetve mivel én is erre az egyetemre jártam, úgy érzem, hogy akár ismerhetnénk is egymást :)

Terelős, sportos: Sport in Chaos illetve Decathlon Blog


Miért? 

Rengeteg infót és tapasztalatot olvashatunk a kutyás sportok világából, főként beauceronok-on keresztül illusztrálva :) Külön tetszik (főként a második blogon), hogy pl végigkövethetjük a terelés tanításának lépéseit, amiről sehol máshol nem találtam ennyi és ilyen részletes információt - első kézből és tényleg az alapoktól! Azonkívül Viki sok általános kutyás témában is kifejti véleményét és minden írásával teljes mértékben (vagy minimális eltéréssel) egyet kell értenem.

Gulyás Vikit sajnos nem ismerem személyesen, de pl. a tenyészetéből származó kutyát igen :) Ebből ki is derült, hogy beauceron tenyésztő, aki kutyáival többféle sportot is aktívan űz.

Hétköznapi kutyás, vakvezetőkutya-képzős: Canis Ludens


Miért? 

Kissé szarkasztikus stílusú, de nagy igazságokat feszeget. Jól jön a szókimondó stílusa egyes témákban. Olyan kérdésekkel, problémákkal foglalkozik, amelyek a tudatos gazdáknak (is) érdekesek. Egyszerűen tetszik.

A szerző vakvezető kutyák képzésével foglalkozik. Sajnos nem ismerem őt személyesen, az írásai, bemutatkozása alapján viszont be tudom lőni, hol és milyen körökben/témákban mozog :D



Ismét terelős: From Camilland's Border Collie Kennel

Miért?

Inkább személyes indíttatásból, itt tudom követni Szarvas Petrát, aki szintén példakép számomra a terelés világában. 

Petra állatorvos, a Szarvas Tanya "üzemeltetője", profi tréner a terelésben.

Sportos, motivációs: Polona Bonac

Miért?

Polona írásaiból is sokat lehet tanulni a kutya motiválásáról. Én, aki sajnos nem nagyon jutottam még el "nagy emberek" szemináriumaira, így próbálok tanulni, akitől lehet. Sajnos az oldal ritkán frissül, de aki nem olvasta még, lehet hogy kap néhány impulzust Polona cikkeiből. 

Professzionális tanítás: Susan Garrett blogja 

Miért?

Ezt a blogot Slonina Natitól "csórtam", nála láttam hogy olvassa és rögtön rákerestem. Hát, mit mondhatnék.. ilyenkor jövök rá, hogy teatyaég, sehol sem tartok a tanításban, tudatosságban... hihetetlen hosszú út vár még rám, olyan, aminek sohasincs vége. És alapvetően ezzel nincsen baj, hiszen a folyamatos fejlődésre szükség van - csak az ember először megijed egy kicsit (nagyon)..

Skót juhászos: Agent Provocateur Collies

Miért?

Fajtaspecifikus blog, rengeteg információt nyerhetünk innét akár a tenyésztés, kiállításozás vagy minden más témában is, de személyes élményeket, beszámolókat is olvashatunk.

Adrienn skót juhászkutya tenyésztő, újságokban régebb óta publikál. Csak egyszer találkoztunk egy kiállításon, akkor nekem még nem volt Nyunyu-m, épp várakozó állásponton voltam. Nagyon kedves volt és teljesen meglepődött, hogy meséltem neki, mennyire szeretem a blogját - azt mondta nem gondolta, hogy valaki is olvassa :D

A kutyázás egy életforma: EbGondolat*
Illetve: Kutyafuttató*

Miért?

Érdekes válogatás a kutyás világból, személyes bejegyzések és hírek a nagyvilágból - mindent találunk itt. Rengeteg info-t kaphatunk tanításról, az obedience-ről, mindennapokról, a Tükör módszerről is.

Orsi csoporttársam volt az egyetemen, együtt kezdtünk bele a komolyabb kutyázásba Budapesten, mert mindketten megszállottak voltunk :) Elvégeztünk a Népszigeti Kutyasuli Kiképzésvezetői és K99 bírói tanfolyamait, Orsi végül tovább is vitte a dolgot, oktató lett. Manapság az obedience világában merült el, versenyez, illetve 2 gyerkőcöt is nevel emellett :D Újságírói vénáját nem tagadhatja le, ez látszik a blogon is.

Inspiráló: Tanmark's Diamonds*

Miért?

Akár a kutyázás, akár a blogírás szempontjából is nagyon inspiráló, egyszerűen élmény olvasni :)

Ivettel a bíróképzésen találkoztam (ő biztosan nem emlékszik rám, jó sokan voltunk :)), szuper stílusban, olvasmányosan írja le a soha nem unalmas hétköznapokat, 2 aussie társaságában. Aussietartóknak kötelező! :)

A kiállítások és a retrieveres vadászat világa: Golden Bliss

Miért?

A fenti két világból kaphatunk ízelítőt, érdekes és olvasmányos formában, rengeteg személyes élményleírással.

Orsi a gödöllői egyetemen tanul vadgazdálkodást, hivatásos handler, beutazta a fél világ kutyakiállításait. Goldie-jával, Ian-nal vadásznak, tréningekre járnak, versenyeznek. 

Minden ami pozitív tanításhoz, motivációhoz tartozik: Pozitív Dogger
Obedience: Frog Obedience*

Miért?

 Nati az elsők között vett részt a Népszigeti Kutyasuli módszereinek fejlesztésében, jelenleg a Frog Obedience csapat tagja. Több blogot is írt, ebből kettőt linkeltem be.

Tükör módszeres: Norcsii blogja*

Miért?

Vámosi-Nagy Nóra blogja, aki szintén alapítója a Tükör-módszeres világnak, szerintem nem kell őt bemutatni senkinek. :)

És a végére egy rendkívül vidám blog: Hippike*

Miért?

Karlyk Nóra szerintem minden dog dancinges (és sok nem dog-dancinges) és agilitys számára ismert személyiség, a stílusa utánozhatatlan :D

*Sajnos ezek a blogok nem frissülnek már egy ideje, amit nagyon sajnálok, de aki még nem olvasta őket, annak így is élmény, sőt, én is rengetegszer visszaolvasok belőlük egy-egy bejegyzést :) Ha esetleg valaki megtalálja modern kori reinkarnációjukat, mindenképpen írjon nekem!!!

És persze ha van kedvenc kutyás blogotok, amit ajánlanátok, mindenképp osszátok meg velem akár itt megjegyzésben, akár a facebook-on! Előre is köszi :)


 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése