2024. szeptember 1., vasárnap

Nyárzáró kirándulás

Nem hiszem, hogy van, aki nálam jobban várja ennek a stabilan 30 fok feletti, hónapok óta tartó elmebajnak a végét.. vagyis de: talán a kutyáim. Főleg, hogy Newton legalább normálisan levedlett, Asszírka viszont valahol májusban lemaradt a történetben és a jó életnek se akar megszabadulni a bundájától. Konkrétan a téli szőr felében rohangál még ma is. No komment.

Mindennek ellenére a kirándulásokról nem mondtunk le, majdnem minden hétvégén legalább az egyik napon az erdőt jártuk, persze nem most akartuk megváltani a világot. Egyikünk sem lett fiatalabb, meg ez a hőmérséklet tényleg nem játék kutyákkal. Előnye viszont az volt, hogy a vadak is jobban elrejtőztek, a kutyák pedig, ha neki is indultak, rohadtul nem bírták szuflával. Amúgy is próbálok "vadbiztosabb" helyeket választani, de amennyire telítettek az erdők, a találkozás sohasem kizárható.. a régi időkkel (értsd: gyerekkorom kirándulásai) összevetve pedig elkepesztő gyakoriságú. Általában 7-10 km-es köröket választottam, néha felmentünk 12-ig, de akkor a terep nem volt durva. Kedvenc kisköreinket többször is ismételtük, ilyen pl Ugod, a cseszneki Kő-árok, Bakonyszentlászló Vinyéig, Fenyőfő különböző útjai - pl. Pápateszér Fekete-hegyig, a nagyon könnyű Római-fürdő és Vadalmás-forrás Bakonynánáról, a Kőris-hegy Szépalmáról, vagy az Ördög-árok kisköre. Próbáltam új utakat is találni, mert aztán elég gyorsan idegbajt kapok az ismétlésektől, mondjuk nem nehéz, 20 éve járom a Bakonyt.

Ma a Gerence-völgyből indultunk, a szokásos Odvaskő-parkolóból, de kivételesen nem délnek indultunk, hanem meglátogattuk a Gyilkos-tavat. Miután eléggé közkedvelt hely, nagyon ritkán járunk ide, de gondoltam így iskolakezdés előtt talán nyugisabb lesz a helyzet. Nem is volt vészes, csak néhányfős csapatokba botlottunk. Így is több emberrel találkoztunk, mint szoktunk. A tó után a piros körön terveztem továbbmenni, de ez a jelzés nem létezett. A 2022-es térképen "tervezett"-ként szerepel, gyakorlatilag 2 év alatt nem hozták össze hogy kifessék. (Amúgy várom már az új térképet, lassan ki kéne adják, 2-3 évente frissítik, kell is. Még mindig híve vagyok a papírnak, a telefonnal bármi történhet, és bár használom és óriási biztonságot ad, a Természetjáró alkalmazást is fizetőssé tették, amennyiben az ember akárcsak jelöléseket szeretne látni az utakon.. no komment.) Aztán a nemlétező piros kört is eltévesztettem egy letérési ponton, mentünk tovább az erdészeti úton, így viszont csodaszép útvonalon jártunk és a tévesztés egyáltalán nem volt végzetes, nemsokára visszatértünk az eredeti terv későbbi szakaszára. Így hosszabbak lettünk, ezért visszafelére a piros útvonalat választottuk, nem másztuk meg a hegyet a zöld +-os visszatérés kedvéért.

Kis híján 10 km-es lett a körünk, 3 óra menetidőt kicsit túllépve. Nagyon kellemes nap volt, természetesen a pápai sütivásárlást nem tudtam kihagyni a végéről :).

Ezzel a nyári kirandulószezont - a kva hőmérséklettől függetlenül - lezártnak tekintem.

A Gyilkos-tó

A vaddisznó kivételével minden magyarországi nagyvadat rávéstek (muflon - ez mondjuk behurcolt).

Szerencsére gyorsan lekopik róluk az iszaplábpakolás..