2021. február 27., szombat

Benézünk

Nem írtam az elmúlt hetekben, de őszintén szólva semmi kedvem nem volt hozzá, hiába van jó pár anyagom/bejegyzésem félkészen.

Most is inkább csak beköszönünk, hogy legyen mit olvasnom évek múlva :)

Szóval. Miután a homeoffice továbbra is létező dolog (hála égnek!!), életem legbékésebb, legboldogabb pillanatait a reggeli séták jelentik. Egy órára szoktunk elmenni, hazafelé aztán úgy kiszámolom, hogy 9-re itthon legyünk, általában 8:58-kor esünk be, néha futva :D

A délelőtt további részében kutyák az udvaron, dél-egy körül beengedem őket pihenni.

Száműzöttek...

Később aztán vagy agility, vagy fizio, vagy séta a szőlőkben, vagy (ritkábban) mantrailing vár minket. Szeretem ezt az életet.

Hétvégéken, amikor csak lehet, terelni megyünk, leginkább a Nyúllal, néha Asszírka is bemegy egy-egy hanghajtásos körre.

Annyira segítünk leválogatni, hogy majdnem nem zavarunk

A kirándulásról a múltkori eltűnést követően teljesen lemondtam, itt sétálunk a környéken, közben persze vérzik a szívem. Persze az erdőgazdaság most a kismalacokra hivatkozik, hogy miért van erdőjárási korlátozás: március 18-ig nem léphetsz le a turistaútról. Tényleg kurvajó, lassan már be sem teheted a lábad normálisan egy erdőbe se, ha nem akarsz rettegni. Télen hajtóvadászatok, tavasszal a kismalacok, ősszel szarvasbikavadászat (bőgési időben, no komment), aztán kezdődik előlről. Nyáron mehetsz a 40 fokban túrázni. Kösz.

Mindenesetre megrendeltem és megérkeztek a nyomkövetős nyakörvek (Newton-é elektromos is).


Beüzemeltem és kipróbáltam a mezőkön. A kutyák már úgy néznek ki, mint valami kommandósok. A cucc kiválóan veszi és adja a jeleket (persze durvább terepen még tesztelni kell), ami egyenlőre nem működik, az az elektromos. Miután ugye olyan a szőr a kutya nyakán, hogy semmi kontakt.. szóval problem not solved. Ki kell találnom valamit. Egyszerűen elegem van a rettegésből. Ha nem tudom megoldani, hogy érintkezzen és megbízhatóan működjön, akkor lesz a nagy gond. Akkor nem tudom, mit csinálok. Mondjak le végleg az erdei túrákról? Vagy kössem magamra a kutyát? Aztán mégis hogy mászok át kutyástól mondjuk egy rakás kidőlt fán meg egy csomó sziklán? A kutya meg haladjon 10 km-t lépésben? Próbált már valaki autópályán 30-cal menni 10 km-en keresztül?

Az időjárás eléggé változékony, a 3 valóban hideg (-10 fok) nap után jött a felmelegedés, ennyi volt a tél.


Táplálékkiegészítők közül ezért az immunerősítést nem veszem annyira komolyan. Lazacolaj helyett most kókuszolajat, lenmagolajat kapnak. Az ízületvédelem folyamatos (hopp, rendelnem is kell). A farkaskonyhánál felfedeztem a Natures Menu-ből a párolt menüket, ezt a táp mellé adom nekik, teljesen odavannak érte. Kiváló termék, 80% színhússal, viszont az ára is kiváló. Kiszámoltam, ha ezzel etetném a kutyáimat, 180 000 Forint lenne a havi etetési költség, persze kiegészítők nélkül. Hát, nem az én pénztárcámnak való. Így, kiegészítésként még elmegy. Newton esetében szemezek a BARF-fal tavasztól (ez kinti etetést jelent, ezért csak tavasztól), ő biztos imádná, viszont nincs elegendő fagyasztókapacitásunk és az etetési költség kb. a duplájára emelkedne az ő esetében. Persze a kaját összerakni is macerás, de ez a legkevesebb, hétvégén összepakolnám előre. Még filózok. Most az Acana Pacifica Dog-ot kapják, néha fogok váltani, de maradok az Acana Regionals tápcsaládnál, ezek összetétele a fehérjeforráson túl megegyezik. Kiegészítésként főtt tojást/túrót/joghurtot/zöldségmixet/nyers répát vagy almát/halkonzervet szoktam adni. Ez úgy tűnik bejön, csodálatosan néznek ki, komolyan, életük legjobb formájában vannak szerintem. Izmosak, gyönyörű a szőrük.

Fogalma nincs, mihez kezdjen evvel.

Newton-nal március 25-re kaptunk időpontot Dr. Eördögh Rékához, klinikai szemvizsgálatra. Ennek eredménye a jövőképünket erősen meg fogja határozni. Ettől függetlenül szeretnék a Nyúltól spermát elrakatni. Sohasem lehet tudni. Illetve jövő héten megyünk éves vérvételre, szerintem ezt nagyon hasznos megcsináltatni. Szeretném tudni, hogy tényleg minden rendben van-e a srácoknál.

Nos, röviden ennyi. Ha lesz energiám, befejezem és felteszem a megkezdett cikkeket is majd.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése